عملیات احداث پایانه‌های پتروشیمی "مجتمع نگین مکران" آغاز می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات احداث فاز اول پایانه‌های پتروشیمی "مجتمع نگین مکران" برای صادرات ۴ میلیون تن مواد پتروشیمی تا پایان سال در بندر چابهار آغاز می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، بهروز آقایی با اشاره به تبدیل چابهار به هاب سوم پتروشیمی اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی نگین مکران چابهار با افق تولید بیش از 22 میلیون تن مواد نفتی در 10 سال در حال ساخت است و با توجه به این‌که بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران بندری بدون محدودیت در خارج از نقطه بحران است، بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر برای صادرات مواد پتروشیمی است.
وی افزود: قرارداد شرکت پایانه‌های نگین مکران با سازمان بنادر برای اختصاص 20 هکتار زمین در محدوده بندر شهید بهشتی جهت ساخت مخازن و پایانه‌های پتروشیمی نهایی شده و این شرکت تا پایان سال عملیات ساخت فاز اول مخازن صادراتی محصولات پتروشیمی را در بندر شهید بهشتی آغاز می‌کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بابیان این‌که ساخت پایانه‌های صادراتی یک سال زمان می‎برد، تصریح کرد: ازآنجایی‌که بنا به پیش‌بینی‌ها فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار با ظرفیت تولید سالانه بیش از 8 میلیون تن متانول سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد انتظار می‎رود با ساخت مخازن، سالانه حداقل 4 میلیون تن از متانول تولیدی پتروشیمی از راه بندر شهید بهشتی به بازارهای هدف صادر شود.
آقایی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که عمده بازارهای هدف محصولات پتروشیمی کشورهای هند و چین است بندر چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مبدأ ورودی دریای عمان مسیری با صرفه برای حمل‌ و نقل آن‌هاست و این بندر از لحاظ زیست‌محیطی هیچ محدودیتی برای صادرات سالانه 22 میلیون محصولات پتروشیمی در آینده ندارد.

امتیاز به خبر :