اشتغالزایی 1370 نفر در بزرگترین بندر تجاری ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با رعایت مسائل ایمنی در بنادر این استان، حوادث ناشی از کار و فوتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش فرینا، محمود صابری ضمن اعلام این خبر افزود: راه اندازی تجهیزات و مکانیزه شدن فرآیند عملیات، فعال شدن واحدهای HSE در شرکت های پیمانکار و سرمایه گذار بخش خصوصی، آموزش کارکنان، تجزیه و تحلیل حوادث و شناسایی و ارزیابی خطرات، سبب کاهش چشمگیر حوادث در بزرگترین بندر تجاری ایران شده است.

صابری با اشاره به ایجاد واحد کار و اشتغال و رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در این بندر، گفت: تعامل و همکاری بین ادارات کل بنادر و تعاون و کار منجر به کاهش تنش های کارگری شده است؛ به طوری که در مقایسه با سایر استان ها، بنادر هرمزگان دارای کمترین تنش کارگری است.

وی بر شکل گیری تشکل های کارگری به منظور تامین ایمنی، بهداشت کار و پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد.

معاون توسعه منابع و مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 468 پرونده کارگری در واحد کار و خدمات اشتغال بندر شهید رجایی مورد بررسی قرار گرفته است.

صابری تعهد اشتغال هدفگذاری شده سال 96 برای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را 700 تن عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای شماری بالغ بر یک هزار و 370  شغل طي 10 ماهه سالجاري ایجاد شده است که بیش از سهمیه تعیین شده اشتغالزایی صورت گرفته است.




 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو