برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس

مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس از برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس همزمان با ایام دهه فجر و فاطمیه سال جاری خبرداد.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری با اعلام این خبر گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس ویژه ارسوندان، دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان منطقه آزاد ارس در محدوده شهرستان های خداآفرین و جلفا برگزار می شود.
نصیری با بیان اینکه قرآن محوری اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است افزود: این مسابقات با تاکید بیشتر بر مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه در سه گروه سنی زیر 10سال و زیر 15 سال وبالای 15 سال در رشته های قرائت ترتیل و تحقیق ، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم، اذان و نهج البلاغه و بر اساس آیین نامه شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد برگزار می شود. 
وی با بیان اینکه در دوره اول این مسابقات 130 نفر و در دومین دوره 320 نفر ودر سومین دوره 550نفر شرکت کرده بودند گفت: برگزاری منظم مسابقات قرآن در منطقه ارس در چهارسال گذشته عامل بسیار موثری در ترویج فرهنگ قرآن آموزی بویژه در گروه کودکان و نوجوانان بوده و تاثیر فعالیت های قرآنی را در ظهور حافظان و قاریان خردسال و نوجوان می بینیم بطوریکه اکنون بیش از 50 حافظ خردسال و نوجوان در سطوح مختلف در موسسات قرآنی  منطقه تربیت شده و می شوند.
سازمان منطقه آزاد ارس در سال جاری میزبان دومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور بود که با حضور  150 نفر از نوابغ قرآنی مناطق آزاد در شهر جلفا برگزار شد.


امتیاز به خبر :