صادرات 5 هزار و 300 تنی محصولات کشاورزی از منطقه آزاد ارس

مدیر کشاورزی منطقه آزاد ارس گفت: گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و بادمجان از جمله محصولات صادراتی بخش کشاورزی منطقه است که بیشتر به روسیه و قطر صادر می شود.

به گزارش فرینا، محسن شیخ لو، صادرات قطعی محصولات کشاورزی این منطقه در سال جاری را 5 هزار و 300 تن اعلام کرد.
شیخ لو گفت: گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و بادمجان از جمله محصولات صادراتی بخش کشاورزی منطقه است که بیشتر به روسیه و قطر صادر می شود.
وی افزود: در سال جاری 53 هزار و 317 تن محصولات باغی، زراعی و گلخانه ای در این منطقه تولید و بخش اعظم آن به سرزمین اصلی صادر شده است.
 مدیر کشاورزی منطقه آزاد ارس با اشاره به تولید 110 هزار نهال و 673 هزار شاخه گل رز شاخه بریده در این منطقه طی سال جاری، گفت: وسعت اراضی با کاربری کشاورزی منطقه 25 هزار هکتار است که در حدود 8 هزار هکتار زیرکشت است.
شیخ لو با اشاره به اشتغال زایی 3 هزار و 776 نفری در بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس، افزود: 6 هزار و 600 هکتار از اراضی منطقه به سامانه های تحت فشار تجهیز شده است.
وی با اشاره به بهره برداری از 14 شرکت کشاورزی در سال جاری با سرمایه گذاری 4 هزار و 231 میلیارد ریال، گفت: یکهزار و 109 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری جذب شده است.
شیخ لو با اشاره به وجود 140 هکتار سایت گلخانه ای در منطقه و فعالیت 41 واحد گلخانه ای، افزود: بخش مهمی از صادرات کشاورزی منطقه از تولیدات گلخانه ای است. 
گفتنی است، توسعه فعالیت های بخش کشاورزی در کنار صنعت و گردشگری از رویکردهای اصلی منطقه آزاد ارس است. 
منطقه آزاد ارس در 51 هزار هکتار در شمال غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته و در محدوده متصل شهرستان جلفا و محدوده منفصل بخش هایی از شهرستان های کلیبر و خداآفرین را دربرگرفته است.


امتیاز به خبر :