اجراى طرح " سینما سلام " در جزیره قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از اجرای طرح "سینما سلام" در این جزیره به عنوان حرکتی فرهنگی برای تکریم مردم نقاط مختلف این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری گفت: انتقال سینما خلیج فارس قشم به روستاهای این جزیره براساس سیاست های این اداره کل در راستای طرح توسعه فعالیت های فرهنگی و نمایش فیلم های روز ایران برای مردم بومی این منطقه از  30 دی ماه آغاز شد.
وی ادامه داد: سینما خلیج فارس هر سه ماه یکبار به مدت 15 روز و طی دوره های مختلف با هدف ارائه خدمات به مردم بومی قشم به روستاهای و جزایر قشم منتقل می شود.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، طرح سینما سلام با حمایت رئیس دفتر ویژه انجمن سینمای جوان منطقه آزاد قشم و نماینده طرح پروژه «سینما سلام» و اکران فیلم های روز سینمای کشور در ژانرهای کمدی، اجتماعی - خانوادگی، کودک و نوجوان در نقاط مختلف قشم اجرا می شود.
او افزود: در نخستین گام از این حرکت فرهنگی، فیلم های روز که در سینماهای کل کشور در حال اکران است از جمله فیلم پل خواب، خانه کاغذی، حریم شخصی و کمدی انسانی به مدت پنج شب در هر یک از مناطق (روستای سلخ، شهر درگهان و جزیره هرمز) به نمایش گذاشته می شود.
بنا به این گزارش، با توجه به دوری فاصله روستاهای جزیره تا شهر قشم (دورترین روستا باسعیدو 135 کیلومتر) و سختی سفر مردم جزایر هرمز، هنگام و لارک برای تماشای فیلم های سینمایی در محل سینما خلیج فارس شهر قشم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه سیاست انتقال سینما به روستاها را به عنوان یک اقدام ارزشمند فرهنگی آغاز کرده که پیش بینی می شود با استقبال مردم نقاط مختلف جزیره همراه شود.

امتیاز به خبر :