کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد منادی وحدت هستند

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر نقش وحدت آفرین این کانون ها در زمینه توسعه وحدت به عنوان نیاز اساسی جامعه اسلامی، تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام حبیب‌ رضا ارزانی در جلسه روز جمعه کمیته تدوین اسناد راهبردی ستاد عالی کانون های فرهنگی – هنری مساجد کشور که با حضور اعضا در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم برگزار شد، گفت: مساجد در طول تاریخ به ویژه در دوران انقلاب اسلامی نقش تاثیرگذار در وحدت مردم داشته اند.
او با اعلام اینکه دشمنان ما همه تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به کار گرفته اند، افزود: یکی از مهمترین اقدامات در راستای خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمنان، بهره بردن از برنامه های فرهنگی است و مساجد جایگاهی ویژه در ارائه این خدمات دارند.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مساجد را سنگر اصلی فعالیت های فرهنگی کشور برشمرد و بر آبادانی این اماکن با حضور هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان تاکید کرد.
او در این نشست، بر تدوین اسناد راهبردی ستاد عالی کانون های فرهنگی – هنری مساجد با در نظر گرفتن ظرفیت همه سازمان‌های مربوط به این حوزه و انجام مطالعات زمینه‌ای، تاکید شد.
بنا به این گزارش، اعضای ستاد عالی کانون های فرهنگی – هنری مساجد کشور طی دور روز نشست خود (پنجشنبه و جمعه) که با حضور علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در سالن این اداره کل برگزار شد، پس از بحث درباره اهمیت بهره‌مندی این کانون ها از فناوری‌های نوین، بر اهمیت تغییر نگاه مسئولان و مردم به این کانون ها با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی ـ هنری در مساجد تاکید کردند.

امتیاز به خبر :