قشم میزبان مرحله نیمه نهایی طرح ملی تلاوت قرآن مجید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری مرحله نیمه نهایی طرح ملی تلاوت قرآن مجید در این جزیره با حضور 120 قرآن آموز کشوری خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: مرحله نیمه نهایی طرح ملی تلاوت قرآن مجید در قشم از فردا سوم تا ششم بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد النبی (ص) شهر قشم و بعضی از مساجد اهل سنت این شهر برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه مرحله مقدماتی این رقابت ها در موسسات استانی برگزار شده است، افزود: ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت، جزیره قشم را برای مرحله نیمه نهایی و کربلای معلا را برای مرحله نهایی این رقابت ها انتخاب کرده است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، این طرح با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی ویژه پسران 8 تا 14 سال در 18 استان کشور و 23 موسسه سراسر ایران با هدف تربیت قاریان ممتاز آغاز شد که امسال منطقه ازاد قشم میزبان مرحله نیمه نهایی آن است.
او معتتقد است که این طرح می تواند به تربیت قاریانی با اخلاق حسنه قرآنی و آشنا به مفاهیم ژرف این کتاب انسان ساز آسمانی با توانمندی تلاوت معنا گرا و اثرگذار منجر شود.
کمساری اظهار کرد: آئین اختتامیه مرحله نیمه نهایی طرح ملی تلاوت قرآن روز ششم بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد النبی (ص) شهر قشم برگزار خواهد شد.
بنا به این گزارش، طرح ملی تلاوت از سال 1391 با رونمایی رسمی در بیستمین نمایشگاه بین المللی قران کریم در تهران آغاز به فعالیت کرد و سال 1393 عنوان موفق ترین طرح قرآنی کشور را از آن خود کرد.

امتیاز به خبر :