پیشتازی منطقه آزاد ارس در فعالیت‌های قرآنی

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد ارس را یکی از مناطق فعال و پیشرو در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی و قرآنی اعلام کرد.

به گزارش فرینا، محمدرضا پورمعین، گفت: منطقه آزاد ارس دارای استعدادهای زیادی در زمینه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بوده و به عنوان یکی از مناطق فعال در این زمینه مطرح است.

پورمعین، منطقه آزاد ارس را یکی از مناطق فعال و پیشتاز در این زمینه دانست و گفت: به طوری که منطقه آزاد ارس در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی پیشتاز بوده و همیشه در سکو و جایگاه اول، دوم و سوم فعالیت‌های فرهنگی و قرانی قرار دارد.

وی، در ادامه با اشاره به اصول کلی در نظر گرفته شده برای مناطق آزاد افزود: در کنار اصول و اهدافی که در حالت کلی برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده است یک سری مسایل جنبی نیز تعیین شده است که از جمله آنها می‌توان به بحث‌های حمایتی از مؤسسات قرآنی، شاخص‌های اندازه‌گیری در حوزه های مختلف، افزایش جامعه هدف مخصوصا در حوزه بانوان اشاره کرد.

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه آزاد ارس اجرای چنین برنامه‌هایی را یکی از برنامه‌ها و راهکارهای مهم در جهت ترویج علوم قرانی و نشر مفاهیم عالی و ارزشمند اهل بیت دانست.

پورمعین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: جمعیت ساکن در مناطق آزاد کشور یک درصد است و سهم مناطق آزاد از این ۱۰ میلون نفر نیز یک درصد است.

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، از برگزاری نشست تخصصی شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: این نشست تخصصی 2 تا 4 بهمن ماه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد و یکی از مباحث مطرح شده در این نشست راهکارها و چگونگی تربیت حافظان قرآنی است که در این راستا نظام ارزشیابی تعریف و تدوین می‌شود.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو