بازگشت مجدد 21 خط کشتیرانی لاینر بین المللی به بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دوره پسابرجام 21 خط کشتیرانی لاینر بین المللی به بندر شهید رجایی بازگشتند.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور یاد و خاطره شهدای قهرمان نفتکش سانچی را گرامیداشت و گزارشی مختصر از وضعیت بندر شهید رجایی را برای شرکت کنندگان این همایش تشریح کرد.
عفیفی پور به تشریح دستاوردهای بندر شهید رجایی در دوره پسابرجام نیز اشاره کرد و گفت: بازگشت 21 خط کشتیرانی لاینر بین المللی به این بندر، خرید تجهیزات استراتژیک کانتینری شامل 12 دستگاه گنتری کرین و 15 دستگاه ترانستینر با اعتباری بالغ بر 175 میلیون یورو، آغاز عملیات ساخت سه پست اسکله 100 هزار تنی ویژه صادرات فرآورده های نفتی سبک با ظرفیت عملیاتی 34 میلیون تن و اعتباری بالغ بر 165 میلیارد تومان و الحاق 2700 هکتار اراضی جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در قالب طرح ایجاد یک شهر لجستیکی بخشی از این دستاوردهاست.
وی اجرای فاز 3 طرح توسعه پایانه های کانتینری بندر شهید رجایی به منظور افزایش ظرفیت این بندر به 8 میلیون TEU، افزایش ظرفیت مخازن نگهداری فراورده های نفتی به یک و نیم میلیون متر مکعب برای پشتیبانی از صادرات و ترانزیت این محموله های تجاری و همچنین تلاش برای افزایش سهم ایران از بازار بانکرینگ منطقه را به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته و در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برشمرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان رشد 35 درصدی در بخش درآمدها و کاهش 37 درصدی مطالبات معوقه بدهکاران تجاری را بعنوان دستاورد های دیگر بزرگترین بندر تجاری کشور دانست.
عفیفی پور با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: در 10 ماهه نخست سال جاری، تمامی تعهدات بندر شهید رجایی در زمینه اشتغالزایی به صورت 100درصدی محقق شد و تاکنون برای جمعیتی بالغ بر یکهزار و 370 نفر شغل در قالب طرح های سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی ایجاد شده است.
در بخش دیگری از این همایش، با حضور معاون برنامه ریزی سازمان بنادر، 11 تن از مدیران ستادی و معاونین توسعه مدیریت بنادر جنوبی و شمالی کشور با اهداء لوح و هدایی مورد تجلیل قرار گرفتند.
شایان ذکر است، همایش مشترک معاونین توسعه مدیریت و طرح و توسعه بنادر کشور که از نخستین ساعات صبح روز(سه شنبه 3 بهمن) در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با سخنرانی مسئولین آغاز بکار کرده، تا فردا ادامه خواهد داشت و مدیران ستادی سازمان بنادر و معاونین توسعه مدیریت و منابع بنادر به ارایه گزارش برنامه های سال جاری و بیان پیشنهادات و دیدگاه های خود در خصوص برنامه های سال آتی خواهند پرداخت.



 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو