راه اندازي سامانه هوشمند كنترل تردد افراد شاغل به بندر شهيد رجايي

رئيس اداره حراست اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از راه اندازي سامانه كنترل تردد جهت شناسايي افراد بدون مجوز و صدور بيش از 14 هزار كارت غير قابل جعل از طريق اين سامانه در بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، حسن دادور با اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه روزي هشت ماهه كارشناسان فني اداره حراست بندر شهید رجایی، سامانه كنترل تردد جهت شناسايي افراد بدون مجوز در بزرگترین بندر تجاری کشور راه اندازي شد.
دادور با بيان اينكه از جمله عواملي كه امنيت يك مجموعه را تحت تاثير قرار مي دهد، نحوه كنترل افرادي است كه به آن مجموعه تردد مي كنند، افزود: این اقدام پس از هماهنگي با ستاد مرکزی سازمان بنادر و هم راستا با پروژه كنترل تردد بندر شهيد رجايي اجرایی و به صدور كارت هاي شناسايي هوشمند RFID با استاندارد Mifare منجر شد.
وی گفت: فن آوری RFID در استانداردهای جدید به حدی پیشرفته، قابل اطمینان و سریع است که در حال حاضر در بسیاری از گوشی های تلفن همراه وجود دارد و به عنوان درگاه انتقال پول در فروشگاه های معتبر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
رئيس اداره حراست اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان افزود: در راستای اجرای این طرح، بيش از 14 هزار كارت هوشمند غیرقابل جعل طی هشت ماه گذشته، صادر و پس از شارژ به متقاضیان تحويل داده شده است.
دادور گفت: در راستاي كنترل مجوز در مبادي اصلي دو دستگاه قرائتگر Mifare به همراه دستگاه اعلام وضعيت مجوز، طراحي و ساخته شد و تا كنون با كمترين اشكال در حال بهره برداري است و از همه مديران شركت ها، پيمانكاران، سرمايه گذاران و فعالان در بندر شهيد رجايي براي حفظ نظم و امنيت بيشتر بندر در اين زمينه درخواست همكاري كردند.
وی در پايان گفت: در حال حاضر در صورتي كه مجوز تردد افراد اتمام يابد، در مبادي ورودي پس از خوانش كارت شناسايي، سامانه نرم افزاري واقع در مبادي ورودي بندر شهيد رجايي با يك پيغام مناسب منع تردد نفر را به كاربر سيستم اعلام مي نمايد.




 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو