تخلیه و بارگیری 37 میلیون تن کالا در منطقه ویژه بندرامام (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از تخلیه و بارگیری 37 میلیون تن انواع کالا طی 10 ماهه سال جاری در بندرامام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش فرینا، عادل دریس با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از 37 میلیون و 274 هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی طی بازه زمانی مذکور در این مجتمع بزرگ بندری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی را بالغ بر 21 میلیون و 648 هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4 درصد رشد را نشان می دهد.
دریس، همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی را بیش از 15 میلیون و 626 هزار تن عنوان نمود که از رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.
وی با اشاره به جایگاه برتر این مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده های نفتی در سطح کشور، افزود: با ترانزیت بیش از 2 میلیون تن انواع فرآورده های نفتی از مرز دریایی این مجتمع بندری، میزان ترانزیت این محمولات با رشد 67 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رسیده است که این مهم نشان از وجود زیرساخت ها و تجهیزات پیشرفته در پایانه های نفتی این مجتمع بندری برای پذیرش محموله های ترانزیتی فرآورده های نفتی از کشور همسایه دارد.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) همچنین تثبیت جایگاه بندرامام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال خلیج فارس را روندی مستمر و رو به رشد برشمرد که در اثر فعالیت کشتی های کانتینری در این مجتمع بندری حاصل شده و از رشد 18 درصدی جابجایی کالاهای کانتینری به میزان 100890 TEU درپایانه کانتینری بندرامام خمینی(ره) خبر داد.
دریس در ادامه با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر گفت: با جابجایی افزون بر 224 هزار نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 23 درصد را رشد نشان می دهد.
یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با 11044 هکتار وسعت و برخورداری از 40 پست اسکله و اتصال به بزرگراه ها و راه آهن سراسری کشور، پهناورترین بندر تجاری ایران است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان ایفا می کند.



 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو