ایجاد فناوری‌های نوین در تاسیسات پارس جنوبی با استفاده از توان داخلی



مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: فناوری‌های نوین در تاسیسات پارس جنوبی از جمله پایش آنلاین وضعیت آب و هوایی، کنترل HSE و همزمان با اعلام خطر، فعال شدن سنسورهای جلوگیری از حادثه در پالایشگاه‌ها و صنایع مختلف پارس جنوبی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ایجاد شد.

به گزارش فرینا، مهدی یوسفی در بازدید از هفتمین نمایشگاه کامپیوتر و فناوری‌های نوین الکامپ خلیج فارس در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر با بیان اینکه قدمت ایجاد تاسیسات پارس جنوبی به 20 سال گذشته بر می‌گردد، گفت: در ایجاد این تاسیسات از زمان ساخت و راه‌اندازی توجه ویژه‌ای به حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک شده است.
یوسفی با اشاره به اینکه ظرفیت انسانی در منطقه ویژه پارس جنوبی افزون بر100 هزار نفر است افزود: محور و مسیر توسعه نسبت به گذشته متفاوت شده و از حالت سخت افزاری به نرم افزاری سوق یافته است.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل با تبدیل سخت افزاری به نرم افزاری از دست رفته است گفت: با وقوع انقلاب صنعتی چهارم تحولاتی در حوزه‌های تجهیزات، تولیدات و اشتغال ایجاد شده که باید همه در این مهم همسو شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارم سبک زندگی، درآمدزایی و ارائه خدمات به جامعه هدف تغییر داده است افزود: در حوزه تاسیسات صنت نفت، گاز و پتروشیمی تمرکز به سیستم الکترونیکی سوق یافته که در این راستا سیستم‌های الکترونیکی در تاسیسات پارس جنوبی مستقر شده است.
یوسفی با اشاره به اینکه پارس جنوبی همسو با انقلاب صنعتی گام برمی‌دارد گفت: پایش آنلاین وضعیت آب و هوایی، کنترل HSE و همزمان با اعلام خطر، فعال شدن سنسورهای جلوگیری از حادثه از ظرفیت‌های الکترونیکی تاسیسات پارس جنوبی است.
وی ادامه داد: فناوری‌های نوین در بخش کنترلی و ایمنی تاسیسات پارس جنوبی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ایجاد شده است.

اشتغال جوانان کنگانی درشرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نخستین همایش تجلیل از نخبگان و برترین‌های شهرستان کنگان نیز گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده، شماری از جوانان تحصیلکرده جویای کار شهرستان کنگان در یکی از شرکت‌های مستقر در این منطقه جذب و بکارگیری می‌شوند.
یوسفی افزود: امید می‌رود با راه اندازی طرح‌های جدید صنعت نفت شمار دیگری از جوانان تحصیلکرده این شهرستان مشغول بکار شوند.
وی با بیان اینکه محور توسعه انرژی نیست بلکه علم و دانش است ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا هیچکدام از ذخایر انرژی ایران را ندارند اما توسعه یافته هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر لزوم همفکری مسئولان با نخبگان و جوانان شهرستان کنگان گفت: زیر ساخت‌های لازم به منظور پیشرفت این منطقه باید فراهم شود و این امر جز با تلاش و همفکری جوانان و نخبگان این شهرستان امکان پذیر نخواهد بود.
یوسفی افزود: در این ارتباط باید در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی معماری شهر از ایده نخبگان کنگانی استفاده شود تا یک توسعه همگون در منطقه رخ دهد.


 

امتیاز به خبر :