داوران بازبینی جشنواره تئاتر خیابانی ارس معرفی شدند

دبیر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، داوران بازبینی جشنواره تئاتر خیابانی ارس را معرفی کرد.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری، گفت: با مشخص شدن اسامی داوران بخش بازبینی آثار رسیده به پنجمین جشنواره تئاترخیابانی ارس، ایوب آقا خانی، سیروس همتی و فرزاد تقی لر بازبینی آثار دریافتی را بر عهده خواهند داشت.
وی تاکید کرد: داوران معرفی شده، از فعالان تئاتر کشور و اساتید دانشگاهی این رشته هنری هستند و سابقه علمی و عملی زیادی در زمینه تئاتر و تئاتر خیابانی دارند.  
نصیری خاطرنشان کرد: آثار راه یافته به این جشنواره پیش از اجرای نهایی، توسط این داوران مورد بازبینی قرار گرفته و آثار راه یافته به مرحله اجرای نهایی همزمان با نوروز 97 از تاریخ 7 لغایت 10 فروردین در منطقه آزاد ارس مورد داوری و ارزیابی نهایی قرار خواهد گرفت.
مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه آزاد ارس، افزود: گروه های تئاتری تا 20 بهمن فرصت دارند، لوح فشرده اثر را به همراه مدارک اعلام شده در مقررات جشنواره به آدرس پستی دبیرخانه در منطقه آزاد ارس ارسال کنند.
نصیری تصریح کرد: پنجمین دوره این جشنواره به دلیل حضور گروه های تئاتری 7 منطقه آزاد کشور از 7 اقلیم مختلف، به صورت ملی برگزار شده و از تنوع بالایی برخوردار خواهد بود تا شاهد شد کیفی آثار باشیم.
گفتنی است، ایوب آقاخانی از نمایشنامه نویسان، بازیگران  و کارگرادانان بنام تئاتر کشور است که داوری و دبیری دهها جشنواره داخلی و خارجی را در کارنامه دارد. نزدیک به 20 کتاب از وی در این حوزه منتشر شده است. سیروس همتی نیز بازیگر، کارگردان و نویسنده مطرح حوزه تئاتر است. وی نویسندگی و کارگردانی آثار زیادی را بر عهده داشته است و جوایز بیشماری در این حوزه کسب کرده است. فرزاد تقی لر نیز استاد دانشگاه، نویسنده و کارگردان تئاتر کشور است که تاکنون داوری جشنواره های مختلف تئاتری کشور را بر عهده داشت و آثار زیادی نیز از وی منتشر شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو