مجتمع بندری کاسپین فرصت طلایی برای سرمایه گذاری کارآفرینان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در همایش تجلیل از سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر منطقه آزاد انزلی و استان گیلان گفت: مجتمع بندری کاسپین فرصت طلایی برای سرمایه گذاری کارآفرینان است.

به گزارش فرینا، رضا مسرور در همایش تجلیل از سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر منطقه آزاد انزلی و استان گیلان که با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی و منطقه ای و فعالان اقتصادی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی  این منطقه برگزار شد با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین فرصت طلایی برای سرمایه گذاری کارآفرینان است اظهار داشت که تقدیر از سرمایه گذاران و کارآفرینان باید به عنوان یک فرهنگ اشاعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه در همه دنیا برای کارآفرینان اهمیت خاصی قائل هستند و چنین مراسم هایی به تنهایی در راستای فرهنگ سازی تقدیر از سرمایه گذاران و کارآفرینان کفایت نمی کند؛ به بیان تجزیه و تحلیلی از شرایط اقتصادی داخلی و بین المللی طی دو سال آتی پرداخت و در گام نخست به بررسی شاخص دلار اشاره کرد و گفت: رویکرد رییس جمهوری فعلی امریکا رونق تولید در این کشور است، رونقی که براساس کاهش ارزش دلار بدنبال دست یابی به آن می باشند، بر همین اساس طی این مدت شاخص دلار را از 103 به 89 کاهش داده و این در حالی است که حدود چهار ماه پیش این رقم 93 بوده است.
وی اضافه کرد: فعالین اقتصادی که با ال سی فعالیت می کنند متوجه هستند که ال سی محدود به دلار امریکا نیست بلکه با ارزهای دیگر این فرآیند صورت می گیرد در نتیجه باید متوجه باشند با نوسانات شاخص دلار، متضرر نگردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور به واکاوی سیاست اقتصادی دولت در حوزه کاهش سود سپرده های بانکی پرداخت و اضافه کرد: پیش بینی می شود تا دو سال آینده سود سپرده های بانکی تک رقمی شده و به تبع آن،  سود تسهیلات نیز کاهش یابد، موضوعی که می تواند فرصت مناسبی برای رونق فعالیت های تولیدی و اقتصادی فرآهم نموده و امیدوارم که بتوانند از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنند. 
مسرور با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در آینده شاهد افزایش قیمت نفت در بازار بین المللی باشیم به تحلیل نقش عامل نفت در اقتصاد پرداخته و گفت: البته اتفاقی که در دهه 80 افتاد و آن بازگشت به سه رقمی شدن قیمت نفت کمی بعید است اما با افزایش تولیدات در حوزه نفت و گاز، زمینه درآمدهای ارزی بیشتر کشور و بالطبع کاهش نوسانات ارزی پدید می آید.
وی توجه سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر استان گیلان را به این مهم جلب نمود که افرادی که با موسسات مالی سایه همچون موسساتی که در چین وجود دارند همکاری می کنند باید در نظر داشته باشند که طی سه سال آینده با مشکل مواجه خواهند شد و این یک پیش بینی بین المللی است، در نتیجه فعالین این حوزه باید اطلاعات لازم و کافی از اتفاقات در حال وقوع و پیش روی بازارها و فضای بین المللی را دارا بوده تا تحلیل صحیحی از افق پیش روی بازار و برنامه ریزی در این خصوص داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه بررسی های خود در ارتباط با وضعیت استان با تصریح بر اینکه هدفگذاری درستی در مسیر توسعه استان انجام شده اظهار داشت: اینکه در بحث توسعه، ظرفیت های گردشگری به عنوان محور توسعه استان مورد توجه قرار گرفته امر درستی است، گرچه در حوزه های دیگر ظرفیت ها و فعالیت های خوبی صورت گرفته، اما باید در نظر داشت که گیلان استان گردشگری است.
وی با بیان اینکه خیلی از ظرفیت های حوزه گردشگری در سطح استان باید ایجاد شود و توسعه یابد،گردشگری دریایی را یکی از این اولویت اعلام کرد و افزود: ان شاء الله از سال آینده اتفاقات خوبی در استان رخ خواهد داد ، در نتیجه از فرصت استفاده نموده و از سرمایه گذاران می خواهم در همایش سرمایه گذاری که اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری استانداری برگزار می شود از همین حالا برنامه ریزی لازم برای ارائه طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مد نظر داشته باشند.
مسرور اضافه کرد: نکته دوم در مورد استان بحث کسب و کار با کشورهای حاشیه دریای خزر است که این ظرفیت در میان استان های کشور کم نظیر است چرا که ما با چهار کشور بزرگ به خصوص روسیه هم مرز هستیم و از این فرصت باید به نحو احسنت استفاده شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار شناخت صحیح و دقیق از بازار روسیه از سوی فعالین اقتصادی استان شده و تصریح کرد که باید بر میزان صادرات خود به این کشور بیافزایم و گفت: مجتمع بندری کاسپین با هدف افزایش صادرات به بازار کشورها منطقه به ویژه روسیه شکل گرفته، و در کنار این مجتمع پارک لجستیک را مستقر خواهیم کرد و در عین حال شهرک صنعتی سوم منطقه آزاد انزلی نیز ایجاد خواهد شد.
وی  آمادگی سازمان متبوع خود برای همکاری با سرمایه گذارانی که بدنبال کسب و کار بیشتر با کشور روسیه هستند را اعلام کرد و افزود: می توان این همکاری را در زمینه طراحی طرح های سرمایه گذاری مشترک پیگیری کرد مانند طرح در حال اجرای ساخت چند پست اسکله این مجتمع بندری از سوی بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی.
مسرور با بیان اینکه تمام بنادر خزر با سرمایه گذاری دولتی ساخته شده ولی در مجتمع بندری کاسپین بخش خصوصی  با حجم سرمایه گذاری 300 میلیارد تومان در حال احداث چهار پست اسکله می باشد و این نکته مهمی است.
رییس هیأت مدیره  و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با تصریح براینکه در ارتباط با این منطقه، سازمان متبوع وی هر کاری لازم بوده را انجام داده افزود: در این مسیر همه استان باید کنار و همراه ما باشند چرا که معتقد هستیم در جنگ اقتصادی و جنگ ارزی قرار گرفته ایم، موضوعی که با مداقه در رفتارها و برنامه های رییس جمهور امریکا محرز می شود که شروع شده است.
وی با بیان اینکه همه مزیت های قانونی که  قانونگذار در منطقه آزاد تعیین کرده را باید اجرایی کنیم، این مهم را درخواست اصلی خود از مسئولین در حوزه منطقه آزاد بیان کرد و گفت خوشبختانه در زمینه همکاری نهادهای استانی ما به مراتب از وضعیت مناسبی  برخوردار هستیم، البته این موید این نیست که مشکلی نداریم مشکلاتی هم داریم که باید حل شود.
مسرور در پایان تحلیل های خود چشم انداز منطقه و استان را مثبت ارزیابی و با اشاره به اینکه کار آفرینان دور دست را می بینند تصریح نمود که بندر کاسپین فرصت طلایی برای سرمایه گذاری کار افرینان است.
گفتنی است در این مراسم از 66 تلاشگر عرصه جهاد اقتصادی منطقه و استان که در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت،تجارت، خدمات، تعاون، گردشگری،دانش بنیان و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند قدرانی شد که 26 نفر از آنها از سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی بوده و ۴۰ نفر نیز فعالین این حوزه در سطح استان هستند.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو