رونمایی از سردیس دکتر حبیبی در جزیره کیش

سردیس مرحوم دکتر حبیبی سیاستمدار وحقوقدان کشورمان با حضور معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزادکیش رونمایی شد.

به گزارش فرینا، در مراسمی با حضور معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، این سردیس ساخته ندا آیتی هنرمند مجسمه ساز کشورمان است که برخی از مجسمه ها والمانهای زیبای شهری در جزیره کیش از آثار این بانوی هنرمند است.
معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با اشاره به شخصیت برجسته مرحوم دکتر حبیبی و زندگی پربار وی در عرصه های علمی وسیاسی گفت: روز ١٢ بهمن همزمان با سالروز درگذشت دکتر حبیبی است به همین دلیل از سردیس این شخصیت سیاسی وحقوقی کشورمان که از همرامان امام خمینی (ره) در پرواز انقلاب بود در نخستین روز از دهه فجر رونمایی شد.
دکتر سعید پورعلی با بیان اینکه گذر هنرمندان کیش نیازمند به روز رسانی است افزود : با توجه به اینکه در گذر زمان شاهد ظهور شخصیت های مطرح در عرصه های مختلف هستیم نیاز است با تکیه برظرفیت هنرمندان کیش نسبت به ساخت سردیس شخصیت های بنام کشور اقدام شود.
وی گذرهنرمندان کیش را محل زیبایی برای جذب گردشگران عنوان کرد و از مسئولان حوزه هنری وفرهنگی معاونت فرهنگی واجتماعی کیش خواست در خصوص افزایش جاذبه های این گذر برنامه ریزی واقدام کنند.
ندا آیتی هنرمند خالق اثر که فارغ التحصیل رشته مجسمه سازی از دانشگاه فردوسی مشهد است با بیان اینکه مراحل پیش تولید ومطالعاتی سردیس دکتر حبیبی حدود دوسال به طول انجامید گفت: این اثر در ابعاد یک ونیم برابری طرح اصلی با ارتفاع حدود ٦٠ سانتی متر ساخته شده و پس از قالب گیری وریخته گری توسط اساتید مشهور این حوزه در مرحله اول با موم وپس از تایید در مرحله نهایی با برنز ساخته شد.

امتیاز به خبر :