سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در پروژه شهر فرودگاهی قشم

مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از به نتیجه رسیدن مذاکرات نهایی با سرمایه‌گذاران برای ساخت شهر فرودگاهی در این منطقه آزاد خبر داد و گفت: برای توسعه شهر فرودگاهی قرار است 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

به گزارش فرینا به نقل از تین‌ نیوز ، امیر جعفرپور از ظرفیت سوخت‌رسانی در فرودگاه قشم خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در آینده نزدیک اقدام به سوخت‌رسانی به هواپیماهای باربری به‌ویژه هواپیماهای خارجی خواهیم کرد که در راستای امید داریم که آن بتوانیم سهمی در بازار سوخت‌رسانی منطقه ایفا کنم.
وی در ادامه به ایجاد یک شهر فرودگاهی در منطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این پروژه با سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان مالی مذاکرات جدی را داشته‌ایم که امیدوارم در طی چند هفته آینده بتوانیم به مرحله امضا این قرارداد نزدیک شویم و کار ساخت این پروژه مهم را آغاز کنیم.
مدیرعامل فرودگاه قشم با بیان اینکه برای توسعه شهر فرودگاهی قرار است 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، اظهار داشت: در راستای چشم اندار این پروژه فرودگاهی با ظرفیت 20 میلیون مسافر ایجاد خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که بتوانیم خدمات تعمیر و نگهداری را بر روی هواپیماهای مسافربری عبوری در حد استانداردهای جهانی را راه‌اندازی کنیم.
جعفرپور به احداث یک ترمینال بزرگ در پروژه شهر فرودگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت موجود فرودگاه قشم 600 هزار مسافر است که با توسعه آن به 2 میلیون مسافر افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 4 پرواز در روز را به 14 پرواز افزایش دادهایم و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ایام نوروز امسال این فرودگاه به‌صورت هفتگی تا 250 پرواز را پوشش خواهد داد.
او گفت: امیدوارم با توجه به افزایش امکاناتی که در فرودگاه قشم در حال انجام است بتوانیم به سمت خدمت‌رسانی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران گام برداریم.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو