با بهره برداری از نیروگاه، صنایع سنگین ارس رونق بیشتری می گیرد

سرمایه گذار نیروگاه 500 مگاواتی ارس، نیروگاه را به عنوان عاملی برای رونق پروژه های صنایع سنگین منطقه آزاد ارس، دانست.

به گزارش فرینا، مجتبی رحمانی در مراسم کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی ارس، تاکید کرد: یکی از مهم ترین نیازهای توسعه ای، برق است و با کلنگ زنی این نیروگاه مجتمع های تولیدی فولاد و مینی پالایشگاه ها می توانند در منطقه آزاد ارس به بهره برداری برسند.
وی خاطرنشان کرد: از یک سال و نیم گذشته شروع به دریافت مجوزها کرده ایم و یک ماه پیش نیز قرارداد احداث با گروه مپنا بسته شده است.
رحمانی تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی ارس اولین نیروگاه سیکل ترکیبی در آذربایجان شرقی و دومین نیروگاه از نوع کلاس F در ایران است.
وی با اشاره به زمانبندی انجام پروژه، افزود: تاکید داریم که این پروژه بلافاصله آغاز شود و قصد داریم تا هیچ وقفه ای در این زمینه ایجاد نشود. بر همین اساس، در طول 24 ماه بخش گاز به بهره برداری می رسد و فاز نهایی در 40 ماه تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نیروگاه سیکل ترکیبی پرتو انرژی آذر ارس، در پایان گفت: با راه اندازی این پروژه و ساخت پروژه های صنایع سنگین در سال های آینده، مشکل اشتغال در استان تا حد زیادی حل می شود.
گفتنی است، نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ارس با سرمایه‌گذاری230 میلیون یورویی، در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، اسدالله علیزاده سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، مرتضی شهید زاده رییس صندوق توسعه ملی، حجت الاسلام و المسلمین سنجری امام جمعه شهرستان جلفا، عرب باغی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ارس، مدیران شرکت مپنا، سرمایه گذاران پروژه و مسئولان محلی در منطقه آزاد ارس کلنگ‌زنی شد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو