طرح توسعه محدوده منطقه آزاد ارس در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی ارس، از پیگیری طرح توسعه محدوده منطقه آزاد ارس به میزان 53000 هکتار در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد حسن نژاد در این آیین گفت: نبود فرودگاه در این منطقه باعث تاخیر در طرح های توسعه ای می شود و موضوع فرودگاه یکی از موضوع های اصلی در این منطقه است که باید پیگیری شود.
حسن نژاد تصریح کرد: با راه افتادن منطقه آزاد مغری باید گمرک نوردوز نیز به سرعت ایجاد شود اما مشاهده می کنیم که علی رغم مجوزها، این موضوع اتفاق نیفتاده است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از آب های مرزی و بسیاری از موارد توسعه ای مرتبط نیز می تواند جزو اولویت های منطقه آزاد ارس در سال های آتی باشد.
حسن نژاد در پایان گفت: امیدواریم که پروژه 500 مگاواتی با حداکثر سرعت لازم و بدون وقفه به انجام برسد تا فصلی جدید در منطقه آزاد ارس آغاز شود.
گفتنی است، نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ارس با سرمایه‌گذاری230 میلیون یورویی، در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، اسدالله علیزاده سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، مرتضی شهید زاده رییس صندوق توسعه ملی، حجت الاسلام و المسلمین سنجری امام جمعه شهرستان جلفا، عرب باغی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ارس، مدیران شرکت مپنا، سرمایه گذاران پروژه و مسئولان محلی در منطقه آزاد ارس کلنگ‌زنی شد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو