اخبار اقتصادی | سراسر ایران زیر پوشش نسلهای سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفت

  • دوشنبه 16 بهمن 1396 - 13:19
  • 0 دیدگاه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز از کنار مضجع نورانی امام رضا(ع) سراسر ایران و هزار و 246 شهر در سطح کشور زیر پوشش خدمات نسلهای سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفت.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از 727 پروژه مخابراتی خراسان رضوی در محل استانداری این استان در مشهد که و ارتباط از طریق ویدئوکنفرانس با سایر نقاط کشور، افزود: همزمان با این خدمت، دولت توجه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داشته و بر این اساس تا پایان اسفند امسال هزار و 330 پروژه نیز در مناطق روستایی خراسان رضوی به شبکه ارتباطی همراه اول، رایتل و ایرانسل دسترسی پیدا می کنند.
وی ادامه داد: امروز 455 روستا در خراسان رضوی به شبکه ارتباطی همراه اول، رایتل و ایرانسل در قالب افتتاح 727 پروژه مخابراتی دسترسی یافتند. این اپراتورها تا پایان امسال به 805 روستای باقییمانده در این استان خواهند رسید و روستائیان از خدمات ارتباطی آنها بهره مند می شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای نخستین بار مشهد بعد از تهران در حوزه فناوری و محیط زیست مورد توجه دولت قرار گرفته زیرا مردم در عرصه فناوری ارتباطات و جهش فرکانسها نگران سلامتی خود هستند بنابراین ساماندهی دکلهای مخابراتی در مشهد به نتایج خوبی رسیده و آزمایشها در این خصوص موفق بوده است.
وی افزود: با پایش سطح امواج و زیباسازی شهر مشهد سلامت مردم را تضمین می کنیم و دیگر امواج موبایل برای شهروندان مضر نخواهد بود. در این راستا دکلهای مخابراتی هم زیبایی بصری دارند و هم فاقد زیان برای سلامتی مردم هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هچنین پس از تهران تا 27 اردیبهشت سال آتی پارک فناوری در مشهد به منظور توانمندسازی شرکتهای نوپا و اشتغالزایی برای فعالان عرصه ارتباطات راه اندازی می شود. تاکنون ساختمان این پارک تحویل شده و مقدمات کار برای راه اندازی آن در دست انجام است.
وی گفت: کسب و کارهای نوپا می توانند با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال وارد این کار شده و با 50 میلیارد ریال دستاورد از پارک فناوری خارج شوند. وظیفه این پارک ارائه خدمات و تسهیلات از جنس کسب و کارهای نوپاست و می تواند شرکتهای خدماتی را تقویت کند تا نقش خوبی در اقتصاد و اشتغال داشته باشند.
آذری جهرمی افزود: فروردین امسال 19 تفاهمنامه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و توسعه کسب و کار با صاحبان شرکتها در خراسان رضوی امضا و منجر به اجرای 45 پروژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات میان استانداری، دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی شد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری این پروژه ها در مجموع 550 میلیارد ریال بود که با اجرایی شدن آنها برای 20 هزار و 500 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.
727 پروژه مخابراتی خراسان رضوی با سرمایه گذاری سه هزار و 900 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو