بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از منطقه ویژه پیام

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به استان البرز از برخی مراکز مهم در منطقه ویژه اقتصادی پیام در شهرستان کرج بازدید کرد.

به گزارش فرینا، در این بازدید سورنا ستاری به همراه استاندار البرز از بخش های مختلف فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام شامل خط کارگو و حمل و نقل کالا، باند پرواز و مرکزآموزش هوایی، مراکز و شرکت های دانش بنیان و فناورانه مستقر در این منطقه و شهرک در حال احداث ICT بازدید کرد.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در محدوده‌ای به وسعت 3600 هکتار در اراضی 10 هزار هکتاری فرودگاه بین‌المللی پیام در استان البرز قرار دارد.

حمل و نقل بار هوایی و پستی، فرآوری کالا، انبارداری، خدمات سردخانه‌ای، صنایع ICT و صادرات از جمله مآموریت های اصلی این منطقه به شمار می رود.

هم اکنون از این فرودگاه و منطقه ویژه آن برای اهدافی همچون ترانزیت باربری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل تجاری و پست کالا در کار گسترش صنایع ICT کشور استفاده می‌شود. همچنین با همکاری آموزش هوانوردی و پروازهای آموزش خلبانی نیز در این فرودگاه انجام می‌پذیرد.

معاون فنآوری رییس جمهور همچنین در این سفر یک روزه از مرکز پت اسکن تشخیص انواع سرطان در خاورمیانه ومرکز تولید کیسه های خونی بازدید کرد.

این مرکز با ظرفیت تولید 10میلیون کیسه خون در سال که 2.5میلیون کیسه مصرف داخل ومابقی صادراتی است فعالیت خواهد داشت.

دو مرکز تعمیر موتور هواپیما و تولید قطعات الکترونیکی خودرو نیز از دیگر مراکزی بودند که از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مورد بازدید قرار گرفت.

امتیاز به خبر :