برگزاری دومین گردهمایی ژئوپارک جهانی قشم در بندر تاریخی لافت

دومین گردهمایی ژئوپارک جهانی قشم با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و ائمه جمعه روستاهای جزیره قشم در بندر تاریخی لافت برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیر ژئوپارک جهانی قشم در این همایش با حضور خبرنگاران گفت: تعامل با جامعه محلی و انجام فعالیت‌ها با مشارکت مردمی که در محدوده ژئوپارک‌ها سکونت دارند ازمولفه‌های اصلی برنامه‌های مدیریتی ژئوپارک‌های جهانی است.
علیرضا امری کاظمی با اشاره به اینکه جوامع محلی نقش مهمی در حفاظت از میراث زمین شناختی، طبیعی و فرهنگی دارند، افزود: با همراهی جوامع محلی و با استفاده دقیق و حساب شده از مزیت ژئوپارک قشم می توان حوزه کارآفرینی و توسعه اقتصاد جوامع محلی را تقویت کرد.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم، مهمترین مبانی فلسفه اجرایی برنامه‌های ژئوپارک در یک منطقه، گسترش و ارتقاء دانش عمومی جامعه در ارتباط با علوم زمین و علوم طبیعی است.
وی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های آموزشی برای تمام آحاد جامعه به منظور گسترش آگاهی از میراث زمین شناختی و ارتباط آن با دیگر جنبه‌های منابع طبیعی و ناملموس به عنوان برنامه اصلی این مدیریت،  اعلام کرد: براساس ارزیابی‌های یونسکو، خوشبختانه ژئوپارک جهانی قشم در این زمینه‌ها موفقیت‌های چشمگیری داشته است و از این فرآیندها به عنوان امتیازات برجسته ژئوپارک قشم در شبکه جهانی ژئوپارک‌ها نام برده می شود.
امری کاظمی همچنین بر اهمیت برگزاری گردهمایی ژئوپارک جهانی منطقه آزاد قشم به صورت دو سالانه برای استمرار این تعاملات و ارتباطات تاکید کرد.
دومین گردهمایی ژئوپارک جهانی قشم دوازدهم بهمن ماه با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و ائمه جمعه روستاهای جزیره قشم در بندر تاریخی لافت برگزار شد و از خدمات ارزنده حمید رضا محسن پور مدیر پیشین ژئوپارک جهانی قشم نیز تقدیر و قدردانی شد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو