آموزش زبان خارجی به مدیران 69 کاشانه مهمان جزیره قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز برگزاری دومین دوره آموزش مکالمه زبان انگلیسی ویژه مدیران 69 کاشانه مهمان روستاهای جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: این دوره های آموزش زبان خارجی به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با هدف برقراری ارتباط بهتر فعالان این حوزه با گردشگران و مهمانان خارجی برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه نخستین دوره آموزش زبان خارجی ویژه فعالان گردشگری تابستان امسال برگزار شد، افزود: تجربه ثابت کرده است که مدیران و کارکنان  اقامتگاه هایی که به ارتباط زبانی با گردشگران خارجی مسلط تر بوده اند، موفقیت بیشتری در جذب و ماندگاری توریست های خارجی خود داشته اند.
وی ادامه داد: به همین دلیل بر آن شدیم تا با ایجاد نظم، تداوم و تناوب در برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی و از آن مهم‌تر برگزاری دوره های تخصصی میزبانی بهره برداران اقامتگاه های بوم گردی را در جذب حداکثری و تکریم هر چه بیشتر گردشگران یاری دهیم.
ایجاد کاشانه های مهمان در روستاهای جزیره قشم در دوره دولت تدبیر و امید در دستور کار معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت و اداره کل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری این معاونت با دادن مجوز فعالیت در روستاهای هدف و برگزاری دوره های مختلف آموزشی اقدام به فعال نمودن اقامتگاه های بوم گردی در این جزیره کرد.
در این مدت، شمار این مراکز گردشگری در جزیره قشم به 69 باب رسیده که علاوه بر استقبال مهمانان خارجی، گردشگران داخلی هم در سفر به جزیره قشم و حضور در روستاهای هدف از این اماکن به گرمی استقبال کرده اند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، انتخاب روستای طبل جزیره قشم به عنوان محل برگزاری کلاس ها نیز با هدف حفظ احترام به مدیران و بهره برداران اقامتگاه های بوم گردی و کاهش مسافت سفر مدیران کاشانه های مهمان برای حضور در این کلاس ها بوده است و دومین دوره آموزش زبان خارجه نیز با همین اندیشه در روستای طبل برگزار شده است.
او ادامه داد: در این دوره ها بیشترین نیاز مفاهیم گردشگران خارجی به مدیران اقامتگاه های بوم گردی روستاهای جزیره قشم آموزش داده می شود.
جعفری حسینی با اعلام اینکه برای بهره بردن هرچه بهتر مدیران کاشانه های مهمان از این دوره های آموزشی، هر کلاس با حضور 15 نفر برگزار می شود، افزود: کلاس های آموزشی در زمان های پیک کاری اقامتگاه های بوم گردی هر هفته دو جلسه و در شرایط معمولی تا چهار جلسه برگزار می شود.
وی گفت: تمام هزینه های برگزاری این دوره ها که از هر کاشانه مهمان یک تا دو نفر در آن حضور دارند، از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان با هدف کمک به توسعه گردشگری این جزیره، پرداخت می شود.
در کنار ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل های دریایی حرا، تنگه و دره چاهکوه، خلیج دلفین ها، بام قشم، جزایر ناز، دره ستاره ها، غارهای خوربس، سایت تخم گذرای لاک پشت های پوزه عقابی، بادگیرها و چاه های تلا، کوه ها، سواحل زیبا، موزه ژئوپارک و دهها ظرفیت دیگر، کاشانه های مهمان که با معماری ویژه ساخته شده و با رعایت آداب و رسوم مردم بومی اداره می شود موجب علاقمندی بیشتر گردشگران برای سفر به این جزیره زیبا در جنوب ایران شده است.

امتیاز به خبر :