حضور 300 دونده ایرانی و خارجی در مسابقه ژئوپارک تریل رانینگ قشم

دبير اجرايی ماراتُن بين المللی ژئوپارک قشم از برگزاری دومين دوره مسابقات ماراتُن بين المللی در این جزیره با حضور بیش از 300 دونده مطرح ایران و جهان خبر داد.

به گزارش فرینا، حمید رضا محسن پور اعلام کرد: دومین ماراتُن ژئوپارک جهانی قشم همانند سال گذشته با عنوان ژئوپارک تريل رانينگ با شعار "با دويدن كشف كن"، روز پنجشنبه ١٩ بهمن ماه در دو مسیر 30 و 60 کیلومتری برگزار می شود.
به گفته او، این ماراتُن بین المللی در قلمرو شگفت انگيز غرب جزيره قشم حدفاصل روستاهای سلخ، گمبرون، گوران، دوربنی، ملكی و طبل با گذر از جوار پديده های ارزشمند زمين شناختی و ژئوسايت های بام قشم، دره تنديس ها، تنگ چشمه، دره شور، چاكاوير، گنبد نمكدان و ژئولينک ها با حضور بيش از ٣٠٠ دونده مطرح ايران و جهان برگزار مي شود.
دبير اجرايی ماراتُن بين المللی ژئوپارک قشم افزود: این مسابقه در دو بخش مجزا با درجه سختی متفاوت، مسير ٣٠ كيلومتر با متوسط ٤٥٠ متر صعود و مسير ٦0 كيلومتر با ميزان تقريبی ٩٠٠ متر صعود، از ساعت شش و نيم صبح روز پنجشنبه ١٩ بهمن ماه از محل كمپ روستای سلخ آغاز می شود.
وی بیان داشت: اين رويداد ورزشی به عنوان اولين مسابقه کشور دارای امتياز ورودی مسابقه اولترا تريل مون بلان UTMB مستقر در مرز دو کشور ایتالیا و فرانسه و نخستين مسابقه ايرانی ثبت شده در موسسه جهانی تريل رانينگ ITRA سوئیس محسوب می شود.
محسن پور یادآور شد: برگزاری اين رويداد علاوه بر افزايش انگيزه و نشاط اجتماعی، باعث پويايی و رونق اقتصاد محلی جامعه ميزبان نيز می شود.
معرفی و ترويج مناسب تر جاذبه های جزیره قشم، زمينه ترويج، توسعه و توزيع سفرها بويژه تورهای زمين گردشگری و ورزشی در این جزیره كه پیامدهای مثبتی برای قشم در طول سال به همراه خواهد داشت نیز از دیگر موضوعاتی بود که دبیر اجرایی ماراتُن بین المللی ژئوپارک قشم بر آن تاکید کرد.
شایان ذکر است؛ نخستین مسابقه رسمی ژئوپارک تريل قشم بهمن ماه سال گذشته با حضور ١٨٠ دونده از جمله قهرمانان ملی اين رشته با موفقيت در جزیره قشم اجرا شده بود.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و بهره مندی از امتیاز تنها ژئوپارک جهانی خاور میانه، در جنوب ایران قرار دارد.

امتیاز به خبر :