ایجاد خط صادراتی محصولات کشاورزی ایران به روسیه

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرنوشهر گفت: با تفاهم چهارجانبه فیمابین ایران و روسیه، خط صادراتی محصولات کشاورزی به روسیه ایجاد می شود.

به گزارش فرینا، محمدتقی انزان پور، از مدنظر قرار گرفتن تفاهم نامه چهارجانبه ای بین سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و تره بار و مالک کشتی (کشتیرانی روسی) در راستای ایجاد خط صادراتی محصولات کشاورزی به روسیه خبر داد و افزود: بندر نوشهر شرایط مناسب و مطلوبی برای صادرات محصولات کشاورزی و باغی دارد و به همین منظور مذاکرات لازم با وزارت جهاد کشاورزی و صادرکنندگان میوه و تره بار صورت گرفته است.

انزان پور گفت: با ایجاد خط صادراتی محصولات کشاورزی و باغی از بندرنوشهر به روسیه محصولات باغی و کشاورزی که نیازمند حمل با کامیون و کانتینرهای یخچالی است صادر خواهند شد.

وی در مورد هدف گذاری صادرات محصولات کشاورزی افزود: هدف ما این است که بین ۳۰ الی ۳۵ تریلی محصولات کشاورزی (۱۲ تا ۱۴ تن محصول) به روسیه صادر شود. ممکن است در ابتدای فعالیت خط صادراتی رقم یاد شده محقق نشود اما در تلاش خواهیم بود تا به هدف مدنظر برسیم.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرنوشهر گفت: با ایجاد خط صادراتی محصولات کشاورزی و باغی از بندر نوشهر به روسیه صادرات محصولاتی نظیر سیب زمینی، پیاز و سیب انجام خواهد شد که در فازهای بعدی کیوی نیز به این محصولات اضافه می شود.





 

امتیاز به خبر :