کمک ۱۳۷میلیون تومانی به زندانیان در جشن گلریزان «نسیم امید» منطقه آزاد انزلی

در مراسم گلریزان منطقه آزاد انزلی با عنوان جشن «نسیم امید»، 137 میلیون تومان کمک نقدی و 10 میلیون تومان بن خرید کالا برای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی برنامه های توسعه ای همه جانبه در این منطقه را در دستور کار دارد .

مجید فاتحی افزود: جشن گلریزان حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد برای سومین سال متوالی در منطقه ازاد انزلی برگزار شده است.

فاتحی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی و فقر زدایی همواره در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی بوده و اهتمام به پرداختن به مسئولیت های اجتماعی در جامعه امروز به گفتمان تبدیل شده است.

در ادامه این مراسم رئیس اداره زندان های شهرستان بندرانزلی گفت: در جشن گلریزان امروز 137 میلیون تومان کمک نقدی و 10 میلیون تومان بن خرید کالا برای حمایت از زندانیان جمع آوری شده است.

یحیی علی نژاد افزود: این کمک ها علاوه بر آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در راستای حمایت از خانواده زندانیان صرف مواردی از جمله سبد کالای خانواده زندانیان، کمک هزینه های تحصیلی، کمک هزینه درمان و رسیدگی به امور خانواده های زندانیان نیز استفاده می شود.

علی نژاد با اشاره به اینکه بخشی از بدهی زندانیان از آورده های خودشان تامین می شود، گفت: انجام کارهای فرهنگی در زندان، برگزاری کلاس هایی در راستای آموزش مسائل دینی و مذهبی و مهارت های اساسی زندگی، مهارت های شغلی و فنی و حرفه ای برای زندانیان از دیگر مواردی است که بخشی از هزینه های آن از طریق همین کمک های خیران تامین می شود.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 700 میلیون ریال جمع آوری شد که رهآورد آن ، آزادی 40 تن از زندانیان و تحت پوشش قرار گرفتن 80 خانواده نیازمند زندانیان بود.

رئیس اداره زندان های شهرستان انزلی با بیان اینکه اداره امور زندان های انزلی در حال حاضر برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیازمند 32 میلیارد ریال کمک مالی است، گفت: تا کنون با همکاری مددجویان بیش از 50 مورد صلح و سازش انجام شده که دستاورد آن، بخشودگی دو میلیارد و 270 میلیون ریال از بدهی محکومان زندان بندرانزلی بود.

علی نژاد افزود: خیران بندرانزلی در جشن گلریزان ماه رمضان سال گذشته نیز پنج میلیارد و 700 میلیون ریال به ستاد دیه استان کمک مالی کردند.

در این مراسم مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرکل بهزیستی و فرماندار بندرانزلی حضور داشتند و هنرمندانی چون حجت اشرف زاده خواننده و هنرمند روشندل فاطمه غرار هنرنمایی کردند.

بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو