ارس دروازه تجارت ایران با روسیه است

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تودیع و معارفه رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: روسیه اولین بازار هدف برای صادرات منطقه آزاد ارس است.

به گزارش فرینا، مجید خدابخش در این مراسم عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، آذربایجان سر ایران است؛ و منطقه آزاد ارس نیز گل سرسبد مناطق آزاد ایران بوده و باید پتانسل های این منطقه شکوفا شود. 
وی افزود: توسعه ترانزیت با وجود فرودگاه و حمل و نقل ریلی قوی تر محقق می شود و امیدواریم که این موارد توسعه ای در اولویت قرار گیرد. 
خدابخش تاکید کرد: خوشبختانه مهندس نریمان نیز با سبقه بلند مدت مدیریتی در سطح بالا و تجربه های ارزشمند وارد منطقه آزاد ارس شده است و بدون شک حضور ایشان باعث افزایش شتاب توسعه ای منطقه آزاد ارس و استان خواهد شد. 
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مناطق آزاد یکی از بهترین ابزار توسعه ای برای توسعه مناطقی است که کمتر توسعه یافته اند. 
خدابخش تصریح کرد: بیشتر مناطق آزاد دنیا با شتاب زیادی رشد کرده اند و باید الگویی برای مناطق آزاد ایران باشند. 
وی خاطرنشان کرد: دوره مدیریتی مهندس عرب باغی در تراکتورسازی بسیار درخشان بود و این عملکرد در منطقه آزاد ارس نیز ادامه یافت. 
گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با حضور برخی از مسئولان کشور، استان و منطقه و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد و در این مراسم ضمن اعطای حکم محسن نریمان، از مدیرعامل سابق و سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد ارس نیز تقدیر شد.

امتیاز به خبر :