استقرار ۴ دستگاه کانکس تفکیک زباله در سطح شهر قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از استقرار چهار دستگاه کانکس ویژه تفکیک زباله در سطح شهر قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی اعلام کرد: با نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در شهر قشم و سپس در شهر درگهان تلاش خواهد شد استفاده بهینه از زباله را با جدیت دنبال کنیم.
وی ادامه داد: چهار کانکس تفکیک زباله های برای شهر قشم در شهرک سام و زال، بلوار خلیج فارس حدفاصل اسکله شهید ذاکری و بازار ماهی فروشان، میدان شهدای گمنام و محله قلعه پرتغالی ها جانمایی و مستقر شده است.
به گفته مدیرامور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم هزینه هر دستگاه کانکس 150 میلیون ریال است و شش دستگاه کانکس دیگر در آینده نزدیک در نقاط مختلف شهر قشم و پنج دستگاه هم در شهر درگهان با هدف تفکیک زباله های خشک و تر از مبدا مستقر خواهد شد.
او با اعلام اینکه زمان کار کانکس ها از هفته آینده از ساعت 9 صبح لغایت 5 بعدازظهر شروع خواهد شد، افزود: برای شهر قشم در مرحله اول سه دستگاه خودروی وانت جهت جمع آوری اقلام تحویلی از مردم اختصاص داده شده است..
امانی از فعالیت 4 نیروی بومی برای فعالیت در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: با افزایش شمار کانکس ها در شهر قشم و درگهان، تعداد نیروهای مورد نیاز جهت فعالیت در این حوزه در این دو شهر به 30 نفر افزایش خواهد یافت.
وی گفت: این طرح با هدف ارتقاء سطح فرهنگ و آموزش عمومی مردم، ترویج روحیه صرفه جویی، بهبود شرایط بهداشتی و کاهش آلودگی های ناشی از تولید زباله و حفظ محیط زیست، بهینه سازی شیوه های جمع آوری و حمل زباله و صرفه جویی در هزینه های جمع آوری آن و ایجاد زمینه های اشتغال اجرا می شود.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در این طرح شهروندان می توانند در قبال ارائه اقلام بازیافتی جمع آوری شده، لوازم التحریر، مواد بهداشتی، اسباب بازی، پلاستیک زباله دریافت نمایند.
بروشورهایی از سوی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف اطلاع رسانی به شهروندان و دانش آموزان مدارس مقاطع مختلف در حال تهیه است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو