رشد 266 و 118 درصدی بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی جزیره

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 266 درصدی شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و 118 درصدی از اسکله های تفریحی قشم طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی در جمع خبرنگاران گفت: چهار هزار و 508 نفر از گردشگران ایرانی و خارجی در سفر به جزیره قشم طی روزهای 18 تا 22 بهمن امسال از اماکن تاریخی قلعه پرتغالی ها و غارهای خوربس در شهر قشم بازدید کردند.
به گفته وی، این آمار در مقایسه با تعداد بازدید یک هزار و 230 نفر از گردشگران جزیره قشم در دوره مشابه سال گذشته از این دو محل تاریخی، نشان از رشد 266 درصدی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از بازدید 28 هزار و 518 گردشگر جزیره طی این مدت از پنج اسکله تفریحی در روستاهای سهیلی، طبل، گورزین، شیب دراز و کندآلو خبر داد.
او افزود: این تعداد بازدیدکننده از اسکله های تفریحی یاد شده در تعطیلات 5 روزه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 95 با 13 هزار و 63 بازدیدکننده، 118 درصد رشد  داشته است.
جعفری حسینی اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسبی که در اماکن گردشگری قشم ایجاد شده به طور حتم نوروز 97 قشم متفاوت تر از همه دوره های گذشته خواهد بود و همه دست اندرکاران سفرهای این جزیره با دستور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از هم اینک آماده ارائه خدمات شایسته به مهمان این جزیره به ویژه در ایام تعطیلات پایان سال هستند.
وی تصریح کرد: در این ایام تمام کاشانه های مهمان و اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای جزیره قشم با حضور گردشگران کاملا پُر بودند و هتل های شهرهای قشم و درگهان نیز به حداکثر ضریب اشغال خود در ایام غیر از تعطیلات نوروزی رسیدند.
طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر (18 تا 22 بهمن) تعداد 120 هزار و 761 مسافر از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی وارد جزیره قشم شدند که 79 هزار و 564 نفر آنان با 19 هزار و 891 دستگاه انواع خودرو شخصی و عمومی از بندر پهل به اسکله لافت توسط شناورهای لندینگ کرافت، 33 هزار و 391 مسافر هم با استفاده از شناورهای تندرو از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم و هفت هزار و 806 نفر هم از مسیر هوایی وارد فرودگاه بین المللی در این منطقه جنوبی کشور شدند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو