اخبار اقتصادی | واگذاری ٧٦ دستاورد تحقیقاتی کشاورزی به بخش خصوصی

  • شنبه 28 بهمن 1396 - 13:25
  • 0 دیدگاه
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون 240 دستاورد و دانش فنی به بخش خصوصی واگذار شده که از این تعداد، 76 مورد در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: «اسکندر زند» امروز (شنبه) در مراسم قرارداد انتقال دانش فنی به بخش خصوصی در محل وزارت جهادکشاورزی، افزود: بیش از 300 دانش فنی در تولید انواع بذر در سازمان تحقیقات وجود دارد که تاکنون توسعه 240 دانش فنی تولید بذر به بخش خصوصی واگذار شده و 360 دانش فنی نیز آماده تجاری سازی و واگذاری به این بخش است.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، سالانه برای واگذاری بیش از 40 دستاورد تحقیقاتی در حوزه بذر، به بخش خصوصی هدفگذاری شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دانش فنی تولید بذر پنبه، ذرت، غلات، دانه های روغنی و انواع حبوبات نیز در حال واگذاری به این بخش است.
زند در ادامه، از واگذاری دانش فنی تولید واکسن به بخش خصوصی خبر داد و گفت: دانش فنی تولید در بخش باغبانی، دام و طیور، زنبور عسل، نوغان داری و پرورش انواع آبزیان نیز به بخش خصوصی واگذار می شود.

انتقال فناوری ٧ تفاهم نامه بین دو موسسه تحقیقاتی و بخش خصوصی
معاون وزیر جهاد کشاورزی از امضای هفت تفاهم نامه انتقال فناوری و دانش فنی بین موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با بخش خصوصی خبر داد.
وی افزود: این تفاهمنامه های واگذاری، در زمینه اصلاح و بهینه سازی ادوات کشاورزی با اجرای پروژه های مشترک و واگذاری امتیاز تکثیر و تولید بذر نخود رقم 'سعید'، لوبیا چیتی رقم 'صالح'، خربزه رقم 'درگزی 93' و 'خاتونی 93' و مشارکت در تولید بذر سویا رقم 'ویلیامز' بوده است.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو