وزارت نفت پیشرو در تعالی شرکت‌هاست

قائم مقام وزیر نفت گفت: وزارت نفت برای تعالی شرکت‌ها جزو مجموعه‌های پیشرو بوده و از سال ٨٩ نیز مراسم جایزه تعالی صنعت پتروشیمی آغاز شده است و شرکت‌ها در مسیر تعالی قرار گرفته‌اند.

به گزارش فرینا، مرضیه شاهدایی در آیین هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی افزود: در دهه‌های اخیر در کشورهای توسعه یافته از شیوه‌های نو مدیریتی برای توسعه سازمان‌ها استفاده شده است.

شاهدایی با اشاره به این که بیشتر کشورهای دنیا برای این که محرکی برای سازمان‌ها در مسیر توسعه ایجاد کنند، جوایز متعددی را برای آنها در نظر گرفته‌اند، گفت: چنین همایش‌هایی با تکیه بر معیارهای مشخص، برای رفع نقاط ضعف و بهبود شرکت‌ها تلاش می کنند.

وی با بیان این که افزون بر پتروشیمی دیگر شرکت‌های صنعت نفت نیز به برگزاری چنین برنامه‌هایی ابراز علاقه کردند، افزود: بر همین اساس در وزارت نفت جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت پارسال با دستور وزیر نفت در دستور کار قرار گرفت و چهار شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت در این جایزه سرآمدی شرکت خواهند کرد.

قائم مقام وزیر نفت با تاکید بر این که با توجه به تجربه برگزاری هشت دوره جایزه تعالی در صنعت پتروشیمی، این صنعت طلایه دار مدل جایزه تعالی است اما انتظار این است که شرکت‌های پتروشیمی دقیق تر به فعالیت‌های خود ادامه دهند، گفت: شرکت‌های حوزه گاز نیز رشد خوبی در این زمینه داشته‌اند.

شاهدایی با بیان این که از اقدام‌های دیگر وزارت نفت برای برگزاری جایزه تعالی، ایجاد دبیرخانه در چهار شرکت اصلی صنعت نفت است، افزود: این موضوع گام بلندی در برای ارتقا جایزه سرآمدی نفت است.

وی با اشاره به حضور شرکت های تولیدی پتروشیمی در جایزه تعالی گفت: از مدیران پروژه‌ها نیز انتظار داریم در این دوره‌ها شرکت کنند تا پروژه‌ها به روش‌های جهانی اجرا شود.

 

برگزاری جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت؛ هفته آینده

قائم مقام وزیر نفت به برگزاری جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت در هفته آینده اشاره کرد و با بیان این که هدف اصلی از برگزاری جایزه تعالی گرفتن جوایز نیست، تصریح کرد: با توجه به مدلی که با در نظر گرفتن توان شرکت‌ها طراحی می‌شود به شرکت‌ها کمک می‌شود، نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

شاهدایی در ادامه به وضع ارزیابان شرکت‌ها پرداخت و افزود: همانطور که قرار است شرکت‌ها در مسیر توسعه گام بردارند ارزیابان نیز باید در این جهت حرکت کنند. 

به گفته قائم مقام وزیر نفت، بر همین اساس مقرر شده نیمی از ارزیابان از خارج از صنعت پتروشیمی باشند و همچنین با یکی از شرکت‌های معتبر دنیا به منظور ارزیابی جهانی همکاری داشته باشیم.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو