امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت پژوهش و فناوری و هلدینگ خلیج فارس

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس به منظور بومی‌سازی دانش فنی، تفاهم نامه تجاری‌سازی امضاء کردند.

به گزارش فرینا، عادل نژادسلیم، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به همراه جمعی از مدیران عامل زیر مجموعه این شرکت در مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی حضور یافتند و در نشستی تخصصی، ضمن آشنایی با توانمندی‌ها، تسهیلات و زمینه‌های همکاری، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی امضا کردند.

در این تفاهم‌نامه با عنوان «همکاری در ارائه خدمات فنی و پژوهشی در زمینه توسعه محصول، رفع مشکلات فرآیندی، تجهیزاتی، افزایش تولید، توسعه و کسب دانش فنی فرآیندهای مرتبط با تولید مواد پتروشیمی، کاتالیست و غشاهای صنعتی» که با هدف تکمیل چرخه فناوری و پاسخگویی به نیازهای صنعت پتروشیمی امضا شد، استفاده حداکثری از توانمندی‌های پژوهشی و امکانات طرفین اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در ارتقای سطح فناوری واحدهای تولیدی و به کارگیری فناوری‌های جدید و رفع تنگناها مدنظر است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در این نشست گفت: نیازهای صنعت پتروشیمی مشخص است و خوشبختانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مقایسه با دیگر حوزه‌های تحقیقاتی صنعت نفت بسیار جلوتر است و گام های مؤثری در این مسیر برداشته و اکنون شاهد شکوفایی فعالیت‌ها و دستاوردهای این شرکت و پاسخگویی به متقاضیان صنعتی هستیم.

عادل نژادسلیم افزود: اکنون پژوهش و تحقیقات در صنعت پتروشیمی در جایگاهی قرار دارد که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلی ندارد و لازم است اعتماد دوطرفه بین صنعت و پژوهش برقرار شود.

نژادسلیم گفت: شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس در پیشبرد اهداف کلان صنعت پتروشیمی آماده همکاری با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در زمینه‌های مختلف است و مجتمع‌های پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ آماده صنعتی‌سازی نتایج پژوهشی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی هستند.

بر اساس این گزارش، اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز در این جلسه، به چرخه حیات و شکل گیری فناوری از مرحله تولید تا رشد و بلوغ فناوری اشاره کرد و گفت: امروز شرکت به مرحله بلوغ فناوری و همچنین عرضه و تقاضامحور بودن فناوری رسیده است و در تعریف طرح‌های پژوهشی جدید، همکاری مشترک با صنعت پتروشیمی و ذی‌نفعان را مدنظر دارد.





 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو