راه اندازی منطقه ویژه گرمسار به توسعه صنعتی استان کمک می کند

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه باید با ایجاد زیرساخت های لازم سرمایه گذاران را برای حضور در استان ترغیب کنیم، گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار توسعه صنعت استان را به دنبال دارد.

به گزارش فرینا، سید شهاب‌الدین چاووشی در نشست رفع مشکلات و موانع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در این شهرستان بابیان اینکه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی موجب تحول صنعت، تولید و اشتغال در سطح استان سمنان خواهد شد، افزود: بیان راهکارهای مناسب، تعامل مدیران مرتبط حوزه خدمات و زیرساخت، آبادانی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را به دنبال خواهد داشت بنابراین باید برای رفع موانع موجود در این منطقه پیشگام باشیم.

چاووشی بابیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ارتقاء و توسعه صنعت در استان و کشور را به دنبال دارد، گفت: ارائه راهکارهایی برای تسریع و تسهیل اقدامات دولت در عملیاتی شدن این منطقه باعث حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

وی یکی از سیاست های دولت را در اجرای تحقق شعار سال رفع موانع تولید برشمرد و افزود: رویکرد دولت طی دو سال اخیر توجه به واحدهای در شرف تعطیل بود که بر همین اساس توانستیم بسیاری از واحدهای صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم و اگر خواهان حضور سرمایه‌گذاران در منطقه هستیم باید در وهله نخست زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

استاندار سمنان ادامه داد: مناطق ویژه اقتصادی می‌توانند در توسعه و رونق اقتصاد استان سمنان موثر باشند بنابراین برای افزایش اشتغال باید نیازهای حداقلی از جمله آب، برق و گاز در شهرک‌های صنعتی توسط مدیران مربوطه تامین شود تا بتوانیم بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری ترغیب کنیم.

چاووشی بابیان اینکه در برنامه ششم، توسعه بخش صنعت و رونق اقتصادی گنجانده‌شده است، گفت: با توجه به بندها و مصوبات خوب نمایندگان مجلس و تخصیص اعتبارات لازم می‌توانیم برای رشد و شکوفایی منطقه اقتصادی گرمسار گام برداریم که قطعا برای رسیدن به این مهم نیازمند به مشارکت مسئولانه مدیران و بخش خصوصی هستیم و باید بدانیم زیرساخت‌های انجام‌شده رضایت‌بخش نیستند و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری کنیم.

امتیاز به خبر :