«برندسازی» نیاز امروز مناطق آزاد کشور است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد امروز به برندسازی نیاز دارند و کمیته ای به همین منظور در دبیرخانه شورا این امر را پیگیری می کند.

به گزارش فرینا، محمدرضا رستمی در گردهمایی معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در جزیره کیش با اشاره به اینکه جریان برندسازی یکی از الزامات امروزه مناطق آزاد است گفت: برندسازي مناطق آزاد تكليفي است كه اجرای آن مورد تاکید دبير شورايعالي مناطق آزاد است و به زودي كميته برندسازي مناطق آزاد در دبيرخانه شورا فعاليت خود را آغاز مي كند. در اين كميته قصد داریم برند هر منطقه را به صورت مجزا تبيين كنيم و در سطح جهاني توسعه برند سازي را دنبال كنيم.
رستمی اظهار داشت: بايد برنامه توسعه فرهنگي، برند اقتصادي، شهري و منطقه اي در سازمان های مناطق آزاد تدوين و تصويب شود و رويكردهايي همچون جلب و جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي، تدوين برنامه هاي تسهيلي و تشويقي براي حمايت از سرمايه گذاران و استفاده از منابع ملي و منطقه اي در معاونت های فرهنگی سازمان های مناطق آزاد کشور دنبال می شود.
وی تاکید کرد: ايجاد زيرساخت ها و توجه به سرمايه هایي همچون امنيت، احترام، نشاط و مشاركت اجتماعي با جدیت در مناطق آزاد دنبال شده و براي اينكه بتوانيم جايگاه معاونت فرهنگي اجتماعي و گردشگري را با توجه به اهداف كلان تعريف كنيم ضروري است نقش و تاثير این جایگاه را در چهار هدف اصلي توسعه اقتصادي، توسعه صنعتي، توسعه تجاري و توسعه جوامع محلي تعريف كنيم.
معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: براي توسعه در همه حوزه ها به خصوص حوزه فرهنگي، اجتماعي و گردشگري در مناطق آزاد به فضای گفتگو نیاز داریم و برای رسيدن به تفاهم و همدلي و يكپارچگي رويكردهاي مديريتي برگزاري چنین نشست هایی ضروری است.
رستمی افزود: نگاهي كه در حوزه فرهنگي، اجتماعي و گردشگري كه در مناطق آزاد جاري است به اقتضاي ويژگي هاي حاكم در مناطق آزاد و كاركرد خاص اين مناطق بايد با سرزمين اصلي تمايز و تفاوت داشته باشد ضمن اینکه برون سپاری فعاليت هاي فرهنگي در مناطق آزاد و توجه ويژه به بخش خصوصي می تواند این حوزه را قدرتمندتر از گذشته نماید.
وی با اشاره به اینکه جدی گرفتن فعالیت نخبگان به ویژه در بخش خصوصی رونق فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در مناطق آزاد را به دنبال دارد گفت: برنامه ها و فعالیت های در حوزه های فرهنگي، اجتماعي و گردشگري نیازمند برنامه ای جامع و هدفمند است.
در ادامه این نشست حجت الاسلام حميد محمدي قائم مقام دبير و رئيس شوراي توسعه فرهنگي قرآني كشور گفت: مناطق آزاد كشور حلقه اتصال توليد داخلي به صادرات خارجي است.
وی تاکید کرد: قبل از عملي شدن كليه فعاليت هاي زيرساختي، اجتماعي، اقتصادی و توليدي در مناطق آزاد كشور بايد پيوست فرهنگي براي آن ها نوشته شود.
نشست مشترک معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور به میزبانی منطقه آزاد کیش برگزار شد.
تبیین راهبردها و سیاست های رو به آینده حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد، دیپلماسی عمومی، دیپلماسی رسانه و برداشت از مناطق، ارائه گزارش جهانی صنایع خلاق و بحث و بررسی جایگاه ایران و مناطق و اتخاذ سیاست های پیش رو، همچنین ارائه برنامه های آتی معاونت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد، بررسی چالش ها و فرصت های مناطق آزاد در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در راستای رشد اقتصادی، تجاری، صنعتی، جوامع محلی و اتخاذ سیاست های رو به آینده، بررسی ابعاد و نقش راهکارهای توسعه دیپلماسی عمومی در جهت اهداف مناطق و همچنین بررسی ابعاد و نقش راهکارهای برندینگ در جهت اهداف مناطق آزاد کشور از جمله موضوعاتی است که در این نشست دو روزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
این نشست فردا با برگزاری چند کارگاه تخصصی ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.