افزایش آمار شب اقامت گردشگران در مناطق آزاد كشور

مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دبير كارگروه گردشگري گفت: بدنبال افزايش ميزان شب اقامت گردشگران در مناطق آزاد كشور هستيم.

به گزارش فرینا، عليرضا رحيمي در پانزدهمین نشست مشترک معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در جزيره كيش افزود: در تمام مناطق آزاد بايد طرح توسعه گردشگري داشته باشيم.

رحیمی بر تشكيل شوراي گردشگري در مناطق آزاد کشور تاکید کرد.

مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بيش از نيمي از گردشگري دنيا در حوزه هاي تفريحي هستند.

دبير كارگروه گردشگري با اشاره به اینکه ٣٠ درصد از مجموع خدمات در جهان در حوزه گردشگري است افزود: حوزه گردشگري در آمارهاي جهاني در جايگاه سوم بعد از مواد شيمايي و سوخت قرار دارد.

 

** ورزش به عنوان عامل ديپلماسي براي ارتباط با كشورهاي همسايه

در ادامه این نشست، دبیر شورای راهبردی ورزش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ورزش و صنعت به عنوان روش هاي اقتصادي در مناطق آزاد كشور مطرح است.

بیژن شیری افزود: ورزش به عنوان عامل ديپلماسي براي ارتباط با كشورهاي همسايه و مناطق آزاد كشور مطرح است.

دبير كارگروه سلامت و ورزش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ورزش مي تواند به عنوان عامل معرفي مناطق آزاد كشور به همسايگان و ديگر كشورها استفاده شود

 

** امنيت، نشاط و مشاركت سه رويكرد اصلي در ايجاد سلامت فردي

دبیر شورای راهبردی اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست گفت: اقتصاد مقاومتي را انسان مقاوم مي سازد، پس نيازمند سلامت فردي است.

علي كدخدازاده، نشاط اجتماعي را يكي از مهمترين پارامترهايي كه مي تواند در حوزه اجتماعي سودآور باشه دانست و افزود: احساس امنيت، نشاط و مشاركت سه رويكرد اصلي در ايجاد سلامت فردي است.

دبير كارگروه توسعه اجتماعي و زيست محيطي گفت: فرهنگ، نوعي گفتگو است و هر روز در حال زنده شدن است، هر چه قدر جامعه گسترش پيدا كند خلق سوژه در آن بيشتر است.

 

** لزوم تدوين نقشه راه سلامت در مناطق آزاد كشور

مديرسلامت دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست بر لزوم زمينه سازي براي حضور بخش خصوصي در مناطق آزاد كشور تاکید کرد.

محمدفلاح، راهبردهای کلی در حوزه سلامت در مناطق آزاد ارائه داد و افزود: باید به دنبال تدوين نقشه راه سلامت در مناطق آزاد كشور باشیم.

فلاح گفت: استفاده از جذابيت هاي گردشگري سلامت در مناطق آزاد می تواند در دستیابی به اهداف سلامت محور کمک می کند.

وی ارتقاء زيرساخت هاي سلامت محور در مناطق آزاد را از عوامل مهم در حوزه یسلامت عنوان کرد.

مديرسلامت دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد  در پایان از طراحي كانال سبز در بحث كالاهاي سلامت محور در زمينه تسهيلات بازرگاني در مناطق آزاد کشور خبر داد.

همچنین در این نشست معاونین فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.

تشریح و بررسی برنامه های آتی معاونت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد، چالش ها و فرصت های مناطق آزاد در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در راستای رشد اقتصادی، تجاری، صنعتی، جوامع محلی و اتخاذ سیاست های آتی، ابعاد و نقش راهکارهای توسعه دیپلماسی عمومی در جهت اهداف مناطق و نقش راهکارهای برندینگ در جهت اهداف مناطق آزاد کشور از دیگر محورهای برگزاری این نشست بود.

در روز دوم این نشست نیز کارگروه سلامت و ورزش، کارگروه صنایع فرهنگی، هنری و آموزش، کارگروه گردشگری، کارگروه اقتصاد و سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و کارگروه توسعه اجتماعی و زیست محیطی با ارائه راهبردها و سیاست های رو به آینده با حضور صاحبنظران مربوطه برگزار شد.

گفتنی است در پایان این نشست نیز بیانیه ای با محوریت اقتصاد اخلاق، تجاری سازی و کسب و کارهای خلاق، دیپلماسی عمومی و برند سازی مناطق، اشتغال پایدار خلاق و توسعه جوامع محلی قرائت شد.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.