با حضور رئيس جمهور؛

عملیات اجرایی مرحله تکمیلی فاز 3 بندر شهید رجایی به صورت رسمی کلید خورد

طی مراسمی، عملیات اجرايي احداث فاز سوم طرح توسعه پایانه کانتینری بندر شهيد رجايي، عصر روز چهارشنبه (9 اسفندماه) با دستور دکتر روحانی رييس جمهوری اسلامی ایران در پیشانی دروازه طلایی اقتصاد ایران آغاز شد.

به گزارش فرینا، مرحله تکمیلی فاز سه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با دستور رئیس جمهوری و در حضور جمعی از وزرا از جمله عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزير كشور، علی ربيعی وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعی، سيد محمود علوی وزير اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور  و محمود واعظی رئيس دفتر رئيس جمهوری آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: اين طرح با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های روز دنیا، 1400 متر اسکله جدید در بزرگترین بندر بازرگانی ایران طی 36 ماه ساخته می شود.

اله مراد عفیفی پور افزود: در زمان بهره برداری کامل از این زیرساخت بندری، به صورت همزمان سه کشتی بسیار بزرگ اقیانوس پیمای نسل هفتم جهان با 400 متر طول، 17.5 متر آبخور و 18هزار و 400 کانتینر ظرفیت، می توانند در این اسکله ها پهلو بگیرند.

عفیفی پور گفت: علاوه بر این، 110 هکتار محوطه برای راه اندازی یک ترمینال جدید کانتینری در پسکرانه بندر هم آماده می شود.

وی افزود: عملیات اجرایی فاز 3 بندر شهید رجایی، با سرمایه گذاری 8 هزار و 600 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین مالی می شود، با این توضیح که اعتبار ساخت آن بدون استفاده از بودجه های نفتی کشور انجام می گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در چشم انداز سه سال آینده، ظرفیت این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون کانتینر افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، برای جمعیت چشمگیری نزدیک به 7هزار و 500 نفر مستقیم و غیرمستقیم (پس از پایان دوره بهره برداری کامل پایانه جدید) اشتغالزایی صورت می گیرد.

عفیفی پور افزود: با اجرای این طرح بزرگ دریایی و بندری، گامی مهم برای افزایش سهم ایران توی بازار تجارت جهانی و ارتقاء جایگاه بزرگترین بندر کانتینری ایران در میان 100 بندر برتر دنیا برداشته خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: مقدمات مرحله نخست احداث زیرساخت های فاز 3 بندر شهید رجایی در جریان نخستین سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری  اسلامی ایران به استان هرمزگان(ششم اسفندماه 92) در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام یکسری مطالعات، کمتر از یکسال بعد (بهمن ماه 93)عملیات عمرانی این طرح عظیم بندرسازی با حضور معاون اول رییس جمهور، شروع شد.

وی افزود: نتیجه این حرکت راهبردی و همچنین رونق گرفتن تعاملات بین المللی ایران با کشورهای غربی در دوره پسابرجام، به این جا رسیده که هم بخش عمده دانش بندرسازی توسط مهندسان و متخصصان ایرانی، بومی سازی و نیاز ما به خارجی ها مرتفع شده، هم با تامین تجهیزات استراتژیک اسکله های فاز 2، ظرفیت مهم ترین بندر کشور به 6میلیون تی.ای.یو کانیتنر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان گفت: طی سه چهار سال اخیر برای جمعیتی نزدیک به 4هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است که نقطه عطفی در عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 96(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) قلمداد می شود.

گفتنی است؛ در این مراسم علاوه بر اعضای کابینه دولت تدبیر و امید، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، فریدون همتی استاندار هرمزگان و عفيفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.