منطقه ویژه پیام پل انتقال تكنولوژی به داخل كشور

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: جذب سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی پیام اولویت بندی شده است.

به گزارش فرینا با اعلام این مطلب افزود: اعتقاد دارم پیام بهترین نقطه برای انتقال تکنولوژی در کشور است و با این نگاه  بنا نداریم هر سرمایه ای را جذب کنیم، زیرا استان البرز با تعدد شهرک های صنعتی که دارد صنایع متنوعی را در خود جای داده است. بنابراین در منطقه ویژه اقتصادی پیام اولویت اول و دوم را بر جذب صنایع ICT و  تجهیزات پزشکی قرار داده ایم.

زرندی اولویت سوم سرمایه گذاری در پیام را بر صنایعی دانست که به صادرات یا واردات زیاد نیاز دارند. وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام به دلیل داشتن فرودگاه بر سایر مناطق ویژه رجحان دارد و از این لحاظ پیام از سایر مناطق ویژه در کشور برجستگی خاصی به خود اختصاص داده است.

 

پیام پل انتقال تکنولوژی به کشور

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به اقداماتی که در دوران گذشته پیام انجام گرفته افزود: در دوره های قبل متناسب با نیاز، کارهای خوبی انجام شده و در حال حاضر بنده اعتقاد دارم که باید قدم های بیشتری به جلو برداریم.  بر این اساس اهداف کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت برای خود در نظر گرفته ایم که برنامه و هدف بلند مدت ما در مدت چشم انداز 5 ساله دیده شده و چشم انداز اهداف کوتاه مدت در واقع اقداماتی بوده که برای سال 96 در نظر گرفته بودیم بر این اساس سعی نمودیم در اولین قدم منطقه ویژه اقتصادی پیام را معرفی نماییم و در سایه آن پویایی به کل مجموعه تزریق نماییم. نکته قابل توجه دیگر جذب سرمایه گذارانی است که در بخش هایی که به آن اشاره کردم شاخص خیلی خوبی داشته به طوری که در این مدت توانسته ایم حدود 70 سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی پیام جذب نماییم که در این اتفاق نباید از وجود فرودگاه غفلت نماییم و همین ویژگی پیام در جذب سرمایه گذار موثر بوده است.

پروازهای کارگو در مسیر پیام

زرندی پروازهای باری را از دیگر برنامه ها و اهداف خود عنوان کرد و گفت: تا این لحظه حدود 40 پرواز کارگو در پیام انجام شده و این در حالی است که در سال های گذشته پروازهای باری پیام به صفر و یک رسیده بود و در چشم انداز سالانه ما این است که پروازهای کارگو پیام  را به 70 پرواز برسانیم.

ساده سازی فرایندهای سرمایه گذاری

وی ادامه داد: در این مدت سعی شده فرایندهای سرمایه گذاری ساده سازی شود و در این راستا فرایند سرمایه گذاری از 60 گام به 20 گام رساندیم و رویه های اشتباهی را که داشتیم اصلاح کردیم و به نظر می رسد جذب سرمایه گذار روال خوبی در پیش گرفته است.

استقبال منطقه ویژه پیام برای حضور شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به اختصاص 18 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام به شرکت های دانش بنیان حوزه ICT افزود: با معرفی منطقه ویژه اقتصادی پیام این پتانسیال را در معرض سرمایه گذاران قرار دادیم و از سوی دیگر در البرز افراد صاحب نظر در حوزه ICT در استان البرز هستند، در پیام سعی کردیم شرایط حضور و فعالیت این افراد را مهیا سازیم که امیدوارم از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

 

طرح جامع و طرح تفصیلی پیام را تعریف کرده ایم

مشخص بودن طرح جامع و طرح تفصیلی از جمله اقدامات اولیه ای بود که در دستور کار قرار گرفت و با کمک مشاورین شرکت در ابعاد شهرسازی ، اقتصادی و فرودگاهی طراحی ها را انجام دادند که نقطه قابل اتکاء و کمک بزرگی برای منطقه است.

زرندی گفت: در طرح جامع دو هدف  حمل و نقل و استقرار صنایع HIGH TEC را مد نظر داریم . در طرح جامع 3600 هکتار در سه فاز 5 ساله برنامه ریزی شده و سعی کردیم بر اساس طرح جامعی که طراحی کرده ایم فعالیت کنیم.

اگر پیام خواسته باشد به ماموریتی که برایش تعریف شده دست یابد، به قیمت امروز باید حدود 6 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

که در این راستا راه اندازی شهرک بین المللی ICTرا می توان نام برد، علاوه بر این  برای جذب این مبلغ برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم. در حال تغییر ساختارها هستیم شرایط آیین نامه ها و قوانین مناسب نیست که اقدامات اساسی را برای اصلاح قوانین و آیین نامه ها در دستور کار قرار داده ایم.

 

مشارکت بخش خصوصی در توسعه منطقه ویژه پیام

زرندی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: با پول دولت نمی توان کاری کرد، بنابراین سعی داریم با دادن فراخوان شرایط حضور بخش خصوصی را در منطقه ویژه اقتصادی پیام فراهم سازیم  و در این راستا اولین اقدام احداث یک مرکز تجاری بوده  که از سال گذشته فعالیت مان را شروع کرده ایم.

وی برنامه محور بودن را از مهمترین ویژگی های تیم مدیریتی پیام دانست و گفت: از همان ابتدای فعالیت سعی نمودیم تا با ارائه برنامه در یک بازه زمانبندی شده اقدامات لازم را انجام دهیم با شرایط خوبی که مهیا کردیم و موانع را برطرف کردیم شرایط حضور سرمایه گذار را به راحتی فراهم ساختیم و در این یک ساله توانستیم حدود 70 سرمایه گذار جذب نماییم در حالیکه از سال 83 تا 95 حدود 85 سرمایه گذار جذب شده بودند البته منکر زحمات گذشتگان نیستم. دوباره تاکید می کنم اعتقاد دارم باید شرایط به اندازه ای تسهیل شود تا سرمایه گذار برای حضور و سرمایه گذاری رغبت داشته باشند.

پیشرفت 80 درصدی پروژه مسافربری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام، در خصوص مسافربری شدن فرودگاه افزود: برای تغییر کاربری فرودگاه به مسافربری حدود 80 درصد پیشرفت داشته ایم.

زرندی گفت: کاربری فرودگاه پیام در ابتدا باری و در مرحله دوم آموزشی بود که با تدبیر و پیگیری هایی که شد با مسافربری شدن آن موافقت شد. وقتی از موافقت مسافری شدن فرودگاه آگاه شدیم باید اقداماتی در داخل و خارج انجام می دادیم در زمینه کارهای داخلی فرودگاه که جزو وظایف ما بوده حدود 80 درصد کارها انجام شده است .

در این خصوص سازمان هواپیمایی کشوری سخت گیری ها و ایرادهای  به جایی گرفتند و نزدیک به 60 مورد برای رفع ایراد به ما اطلاع دادند که همه آنها برطرف شده مگر مواردی مانند راه دسترسی، دفن زباله و موارد دیگر که خارج از محدوده فرودگاه بوده است. ما در داخل فرودگاه سعی کرده ایم اقدامات داخلی را با سرعت و دقت به نتیجه برسانیم و چند روزی است که سالن مسافری در حال تجهیز است و امیدوارم در سه ماهه اول سال آینده در صورت تحقق وظایف استان، خبرهای خوشی برای مردم استان داشته باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.