توسعه فناوری های نوین در قشم با مراقبت از محیط زیست

سفیر ایتالیا در ایران از توجه ویژه به مباحث محیط زیست در فعالیت های توسعه ای منطقه آزاد قشم با مراقبت از محیط زیست تقدیر کرد.

به گزارش فرینا، مائورو کونچاتوری عصر یکشنبه در آیین تزریق برق پاک به شبکه توزیع نیروی کشور از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی قشم عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح نیروگاهی، برخی آرزوها برای موفقیت قشم با استفاده از انرژی پاک محقق شد.

وی گفت: کره زمین به خصوص جزایر دارای اهمیت بسیاری هستند که عملیات تزریق برق پاک جزیره قشم به شبکه سراسری آغازی بر حمایت از محیط زیست و چشم اندازی روشن برای این جزیره زیبا محسوب می شود.

سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به دیدارهایی که با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط با ایجاد نیروگاه سولاری در این جزیره داشته است، افزود: در این نشست ها به نتایج مثبتی دست یافتیم و ایتالیا قرار است با هرمزگان و جزیره قشم در زمینه فولاد و الکترونیک نیز همکاری خوبی داشته باشد.

به گفته وی، اجرای طرح نیروگاه انرژی خورشیدی در قشم یک اقدام نمادین از دوستی ایتالیا و ایران است که امیدواریم با توجه به تاریخ عظیم این دو کشور، روند همکاری ها با ایران در حوزه های مختلف توسعه پیدا کند.

بنا به این گزارش، مدیرعامل نیروگاه انرژی خورشیدی قشم نیز در این آیین گفت: این طرح با سرمایه گذاری هشت میلیون یورویی طی مدت 2 سال اجرا شد و با افتتاح آن سالانه پنج هزار خانوار می توانند از انرژی پاک تولید شده در قشم استفاده کنند.

استفانو فالکونیو افزود: هم زمان با اجرای این طرح که با مشارکت طرف ایتالیایی به بهره برداری رسید، 100 نفر کارگر، کارشناس و تکنیسین مشغول به کار بودند که 25 کیلومتر کابل آلومینیومی، 200 کیلومتر کابل خورشیدی و 30 هزار پنل خورشیدی برای راه اندازی این پروژه نصب شده است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین گفت: اجرای طرح های مهمی از جمله بزرگ ترین هاب انرژی کشور در این جزیره به زودی آغاز می شود که کشور ایتالیا می تواند در آن طرح ها مشارکت داشته باشد.

علی یدقار افزود: پل خلیج فارس، مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه های نفت و گاز از جمله طرح هایی است که دولت ایتالیا و بخش خصوصی اقتصادی این کشور می تواند در اجرای آنها مشارکت کنند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو