ارس نایب قهرمان مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی شد

تیم منطقه آزاد ارس عنوان دوم مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی، جام صلح و دوستی ارس را کسب کرد.

به گزارش فرینا، اولین دوره مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی، جام صلح و دوستی ارس در حالی با برگزاری مراسم اختتام رسمی به پایان رسید که تیم منطقه آزاد ارس موفق شد تا عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها را نصیب خود کند.
در پایان مرحله گروهی این دوره از مسابقات، تیم ملی ایران الف توانست عنوان نخست به دست آورد. تیم ترکیه نیز موفق به کسب عنوان سوم جام صلح و دوستی ارس شد.
در بخش تیمی آقایان، ایران الف رتبه اول، ایران ب رتبه دوم و ترکیه الف رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در بخش تیمی بانوان نیز، ایران الف، ایران ب و تیم منتخب آزاد ارس رتبه های اول تا سوم این دوره از رقابت ها را کسب کردند.
در رشته انفرادی آقایان، عیسی ابراهیمی از تیم الف ایران رتبه اول، علا الدین قره حسنلو از تیم منطقه آزاد ارس رتبه دوم و حسن کوچ از تیم ترکیه مقام سوم را کسب کرد.
در رشته انفرادی بانوان نیز فرحناز ابراهیمی از تیم الف ایران مقام نخست، سیده فاطمه موسوی از تیم الف رتبه دوم و شیلان تخت فیروزه از تیم منطقه آزاد ارس رتبه سوم مسابقات را کسب کرد.
همچنین کاپ اخلاق مسابقات در بخش بانوان به ندا موذمی گودرزی از تیم منتخب ارس و در بخش آقایان به عمر کوچ از تیم ترکیه اهدا شد.
گفتنی است، اولین دوره مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی، جام صلح و دوستی ارس با حضور 75 کماندار در قالب 9 تیم از پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان و عراق طی 16 و 17 اسفندماه برگزار شد.
مجید عباس‌پور - رییس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیر و کمان در مراسم اختتامیه با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و سایر دست اندرکاران برگزاری این مسابقات، گفت: امیدوارم سال آتی در دومین مرحله این مسابقات تیم‌های خارجی حضور پررنگی داشته باشند.
«حجت الاسلام سالار سنجری» - امام جمعه جلفا نیز در این مراسم با بیان این‌که حضور کمانداران از کشورهای مختلف در ارس افتخار است، گفت: دیار ارس یادآورد رشادت‌های گذشتگان بوده و بلندای قله‌های ارس برگرفته از غیرت و عزت مردان منطقه است.
وی با بیان این‌که دین اسلام و پیامبر اکرم اسلام (ص) مسلمانان را به آموزش تیراندازی سفارش کرده ‌اند، گفت: اسلام دین جامعی است که نگاه جامع به نشاط شادابی و ورزش در آن موج می زند و تیراندازی سرآمد ورزش در دین و قرآن است و اگر کسی تیراندازی یاد بگیرد و سپس آن را ترک کند، گناه کرده است.
امام جمعه جلفا با ابراز امیدواری برای برگزاری دومین دوره مسابقات در ارس، گفت: ارس یک سال منتظر حضور شما ورزشکاران خواهد بود.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو