کمان ایرانی را احیا می کنیم

دبیر فدراسیون تیر اندازی با کمان با بیان این‌که به دنبال احیای کمان ایرانی و برگزاری منظم مسابقات آن هستیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، «رضا کیارستمی» در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی جام صلح و دوستی ارس، اظهار کرد: برای اولین بار مسابقات بین المللی تیر و کمان به میزبانی کشورمان در حال برگزاری بوده و با زحمت دوستان در منطقه آزاد ارس و هیات تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی مسابقات در سطح بسیار خوبی قرار دارد.
وی با بیان این‌که ورزش تیراندازی با کمان سنتی در کشورمان پیشرفت زیادی کرده است، خاطرنشان کرد: اکنون می‌توان ادعا کرد که کمانداران کشورمان حرفی برای گفتن داشته و در سطح جهان مدعی هستند.
کیارستمی با اشاره به حضور تیم‌ها در مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی جام صلح و دوستی ارس، خاطرنشان کرد: 9 تیم از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و افغانستان در این رقابت‌ها شرکت کردند که حضور این تعداد تیم خارجی در این فصل سال، مطلوب است. البته دو‌ کشور هم به دلایل شرایط پروازی تا مرز ایران هم آمدند اما موفق به حضور در رقابت‌ها نشدند.
وی با اشاره به میزبانی منطقه آزاد ارس از این رقابت‌ها، مطرح کرد: به دنبال برگزاری همه ساله این رقابت‌ها در ارس و ثبت آن در تقویم جهانی هستیم تا تیم‌های خارجی بر اساس تقویم جهانی در این رقابت‌ها شرکت کنند.
دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان ابراز امیدواری کرد که کمانداران تلاششان را بیشتر کرده و در رقابت‌های بین المللی برای ایران افتخار آفرینی کنند.
وی با بیان این‌که استارت ورزش تیراندازی با کمان سنتی از چهار سال قبل در ایران زده شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته کمانداران کشورمان به صورت جسته و گریخته در مسابقات بین المللی شرکت کرده و رتبه‌های خوبی هم کسب می‌کردند.
کیارستمی، ترکیه، مجارستان و کره جنوبی را سه پایگاه اصلی تیراندازی با کمان سنتی عنوان کرد و افزود: در کشور کره کمان سنتی را به نام کمان فارسی می‌شناسند که باید به جایگاه واقعی‌مان برسیم.
وی تیراندازی با کمان را ورزش ملی - مذهبی دانست و اظهار کرد: این ورزش ریشه در مذهب و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی دارد و مدعی ابداع ورزش تیر و کمان در سطح دنیا هستیم.
دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان با تاکید بر لزوم توسعه تیراندازی با کمان سنتی در بین اقوام مختلف ایرانی، بیان کرد: نزدیکی اقوام مختلف ایرانی یکی از اهداف برگزاری مسابقات کمان سنتی است و امروز قوم‌های مختلف ایرانی با لباس‌های محلی در قالب تیم ملی ایران دور هم جمع شده و رقابت می‌کنند.
وی در پایان با اشاره به رویداد گردشگری «تبربز 2018» گفت: تبریز 2018 زمینه‌ساز برگزاری این مسابقات در ارس شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو