آغاز بازرسی و نظارت نوروزی در منطقه آزاد ارس

طرح نظارتی پایش کالا و خدمات ویژه نوروز 97 به طور رسمی آغاز شده و تا 15 فروردین 97 ادامه خواهد یافت.

به گزارش فرینا، رئیس کمیته نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی ستاد خدمات سفر ارس، با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش تقاضای عمومی مردم برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال تا پایان تعطیلات نوروزی و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار، طرح نظارتی پایش کالا و خدمات در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
فرزاد فرجی با اشاره به اهداف این طرح، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی، رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و گزارش های مردمی و پرونده های متشکله نوروزی توسط بازرسان نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از اهداف مهم اجرای طرح نظارتی پایش کالا و خدمات است.
وی افزود: به منظور اطلاع رسانی و ساماندهی اوضاع بازار و الزام رعایت وظایف قانونی اصناف در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی، گروه بازرسی با حضور اعضای کمیته از واحدهای صنفی فعالیت خود را آغاز کرده است.
فرجی جلوگیری از افزایش قیمت و بروز تخلفات احتمالی اصناف در سطح منطقه را از وظایف اصلی کمیته نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی برشمرد و افزود: این کمیته با تشکیل اکیپ های بازرسی و نظارتی به عملکرد واحدهای صنفی و خدمات رسان، فعالیت خود را از ابتدای اسفند ماه آغاز کرده و مقرر شده است تا قبل از پایان سال و در طول ایام عید نوروز نیز با تشکیل تیم های مشترک بازرسی و نظارت با نهادهای مرتبط فعالیت صنوف خدمات رسان را نیز ساماندهی کند.
رئیس کمیته نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی ستاد خدمات سفر ارس در ادامه گفت: از فعالین بازار و خدمات منطقه آزاد ارس تقاضا داریم، نسبت به اخذ و نصب مجوز فعالیت صنفی در معرض دید عموم، رعایت سود مجاز خرده فروشی، رعایت بهداشت محصولات و محیط عرضه مواد غذایی، درج و رعایت قیمت مصوب، صدور صورتحساب به مشتری، عدم تداخل صنفی، عدم کم فروشی و سایر وظایف صنفی اهتمام ویژه داشته باشند. وی در پایان از ارسوندان و گردشگران خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن 42030458 اطلاع دهند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.