بندر کاسپین کریدور شمال ـ جنوب را فعال تر می کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری این سازمان با سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این تفاهم نامه نقش مهمی در استفاده از ظرفیت های کشور برای فعالسازی کریدور شمال ـ جنوب خواهد داشت.

به گزارش فرینا، رضا مسرور در این مراسم با قدردانی از وجود نگاه ملی و همکاری اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه همکاری در خصوص مجتمع بندری کاسپین، این رویکرد را باعث رفع مشکلات گذشته و ترسیم نقشه راه همکاری در ارتباط با اجرایی نمودن پروژه های دولت ارزیابی کرد و افزود: در صورت فعالسازی این کریدور شاهد جذب بخشی از باری که هم اکنون در مسیر کانال سوئز ترانزیت می شود خواهیم بود. به این معنی که اگر فقط 5 درصد از یک میلیارد تن کالایی که سالیانه از این مسیر جا به جا می شود از طریق کریدور شمال ـ جنوب منتقل شود، حدود 50 میلیون تن بر ظرفیت ترانزیتی و بالتبع درآمدزایی کشور افزوده می شود، موضوعی که یکی از محورهای تفاهم نامه فی مابین است.
مسرور اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریلی کشور در کنار اتصال خط ریلی کشور به آستارا و سپس جمهوری آذربایجان را به عنوان یکی از محورهای تفاهم نامه دو سازمان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: آماده هرگونه همکاری در خصوص عبور مسیر ریلی از این منطقه هستیم و با توجه به ظرفیت قانونی، آمادگی همکاری موثر به ویژه در زمینه پرداخت هزینه های احداث پروژه مزبور اعلام می کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بهره گیری از ظرفیت های این منطقه در حوزه گردشگری را بخش مهم دیگری از تفاهم نامه امضاء شده بیان داشت و تصریح کرد: با بهره برداری قریب الوقوع از اسکله مارینا در مجتمع بندری کاسپین، و توافقاتی که مابین این سازمان و استانداری و شهرستان بندر انزلی ایجاد شده، خط گردشگری دریایی میان این منطقه و انزلی برقرار می شود و این سازمان برنامه های خوبی برای توسعه گردشگری دریایی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهر انزلی در دستور کار دارد.
مسرور با بیان اینکه دو بندر انزلی و کاسپین رقیب یکدیگر نبوده و به عنوان پشتیبان همدیگر در معادلات دریایی ایران در دریای خزر به ایفای نقش می پردازند و این سازمان در خصوص اعمال معافیت ها و مزایای قانونی منطقه، میان دو بندر هیچ گونه تفاوتی قائل نیست، اضافه کرد: بندر کاسپین با رویکرد صادراتی و توسعه ارتباطات با کشورهای حاشیه دریای خزر از سوی این سازمان و بدون هزینه از بودجه عمومی کشور و با منابع درآمدی این سازمان احداث شده و با انعقاد تفاهم نامه، در سال آینده اتفاقات خوبی جهت هم افزایی و افزایش بهره گیری از ظرفیت های بنادر ایران در دریای خزر به منظور فعالسازی کریدور شمال ـ جنوب، رخ خواهد داد.
در مراسم امضاء تفاهم نامه میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی؛ مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند. 
معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونین سازمان بنادر و دریانوردی نیز از دیگر حاضران در این نشست بودند. 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو