رشد 60 درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر  امیرآباد

مدیر بنادرودریانوردی و مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد ۶۰ درصدی میزان تخلیه و بارگیری در بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در سال جاری نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی با اعلام این خبر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد و بندر نکا از آغاز سال ۹۶ تاکنون حدود ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با ۲ میلیون و  ۱۶۰ هزار تن مدت مشابه سال ۹۵ رشد ۶۰ درصدی را نشان می دهد.

رضوانی با بیان اینکه از ۳ میلیون و ۶۱ هزار تن  میزان  تخلیه و بارگیری  کالا در بندرامیرآباد در سال  جاری، ۸۴ درصد واردات، ۱۳ درصد صادرات و ۳ درصد ترانزیت خارجی بوده است افزود: میزان تخلیه و بارگیری با رشد ۴۳ درصد و تعداد کشتی های ورودی نیز با ۳۳ درصد  رشد نسبت به سال ۹۵ به تعداد ۸۰۲ فروند رسیده است.

وی  با یادآوری اینکه سوآپ مواد نفتی در بندرنکا از مرداد ماه امسال آغاز شده است گفت: میزان تخلیه مواد نفتی توسط ۶۰ شناور  با رشد بیش از ۲۱ برابری به  ۳۸۵ هزار  و ۲۱۴ تن رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد افزود: تخلیه و بارگیری  روغن خوراکی با رشد ۳,۵ برابری، غلات با رشد ۷۷ درصدی را  نمونه ای از کالاهایی عنوان کرد که در سال جاری از افزایش برخوردار بوده است.

رضوانی همچنین اکسید آلومینیوم به میزان ۱۸ هزار تن ، گاز بوتان به میزان ۸۰۰ تن و میوه، صیفی و تره بار با تناژ ۳ هزار ۵۲۱ تن را از دیگر کالاهایی نام برد که امسال وارد چرخه تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد شدند.

گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با دارابودن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی بزرگترین بندر شمال کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو