افزایش ظرفیت شناور‌های مسیر‌های دریایی کیش

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از افزایش ظرفیت شناور‌های مسیر‌های دریایی کیش برای خدمات دهی به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش فرینا، سید اسماعیل موسوی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز مسافران از مسیرهای دریایی بنادر چارک، آفتاب و لنگه وارد جزیره کیش می شوند تمهیداتی در نظر گرفته شده تا با ایجاد شرایط مناسب سفرهای خوبی را تجربه کنند.
وی افزود: با مجزا شدن مسیرهای ورود و خروج خودروها در بندر و از بندر به داخل شهر از بروز ترافیک و گره خوردگی در این محل جلوگیری می شود.
موسوی با بیان اینکه فاصله بین محل پهلو گیری برخی شناورها تا خروجی و ورودی اسکله و ترمینال طولانی است، گفت: مینی بوس هایی پیش بینی شده تا گردشگران براحتی فاصله کشتی تا ترمینال را طی کنند.
وی افزود: با پیوستن یک فروند شناور مسافری به ظرفیت مسافری ناوگان دریایی کیش تعداد صندلی های شناورهای دریایی به 2115 صندلی افزایش می یابد.
موسوی گفت: دو فروند اقیانوس پیمای شرکت والفجر هم در این ایام از چارک و لنگه به کیش و بالعکس خدمات می دهند که ظرفیت هر یک از این شناورها 120 خودرو و 600 مسافر است. 
موسوی با تاکید بر اینکه تلاش شده است تا عرضه بلیت به صورت الکترونیکی انجام شود ادامه داد: مسافران می توانند بدون نیاز به حضور در ترمینال بندر بلیت خود را از دستگاه هایی که توسط بانک انصار در شهر و ترمینال نصب شده با انتخاب نوع شناور و ساعت حرکت خریداری کرده و کارتی مشابه کارت پرواز دریافت کنند.
وی از نصب دستگاه های نرم افزاری اداری( اتوماسیون) در بندر چارک خبر داد و با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مسافران ورودی به کیش از بندر چارک وارد جزیره می شوند، اضافه کرد: امسال با وجود کاهش هزینه های 30 درصدی سفر به کیش در تمام حوزه ها به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انتظار می رود با افزایش گردشگران روبرو شویم.
موسوی با تاکید بر آماده سازی 50 تخته چادر در این بندر گفت: در طول سال 96 چند بازدید از چارک صورت گرفته و دستورات لازم در خصوص ایجاد امکانات حداقلی برای مسافران را صادر کرده است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.