تعامل مناسب با اصناف، رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد ارس است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، سخنران آخرین نمازجمعه منطقه آزاد ارس در سال 96 بود.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در ابتدای سخنان خود در نمازجمعه منطقه آزاد ارس، گفت: تعامل مناسب با اصناف، رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد ارس است و اقدامات چند روز گذشته نیز نشان دهنده اهتمام سازمان به این موضوع است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه کمتر از یک ماه مفید کاری از قبول مسئولیت توسط اینجانب می گذرد، سعی کرده ام که در همین مدت کم نیز برخی از مشکلات گذشته در ارس را سامان بدهم.
نریمان با اشاره به برخی از مشکلات اصناف و بازاریان ارس در آستانه عید نوروز، افزود: یکی از این موارد، بحث سهمیه پوشاک بود که در آستانه عید باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای بازاریان ارس شده بود و خوشبختانه توانستیم در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام دهیم.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: میزان سهمیه واردات پوشاک، مصوبه مسئولان سابق منطقه آزاد ارس بود اما سعی کردیم تا با کاهش سهمیه مناطق آزاد اروند و ماکو، افزودن آن به سهمیه منطقه آزاد ارس و برداشتن شرط غیرمنطقی محدودیت واردات لباس از ترکیه، بسیاری از مشکلات بازاریان ارس را مرتفع کنیم.
نریمان در ادامه گفت: در روزهای آتی نیز بخش دیگری از تلاش چند روز اخیر به بار خواهد نشست و اخبار خوشحال کننده اقدامات جدید نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تعامل مناسب و خوبی با اصناف برقرار شود تا حقوق شان شناسایی شده و در راستای سیاست های کلان کشور از اصناف ارس حمایت کنیم.
نریمان تصریح کرد: در این زمینه با مسئولیت خودم تصمیماتی گرفته ام و سعی می کنم تا سایر مشکلات اصناف نیز در چند روز آتی حل شود. به طوریکه ساکنین این منطقه با آرامش خاطر به استقبال نوروز بروند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید بدانیم که فلسفه وجودی منطقه آزاد در کشور چیست و قوانینی که در کشور تصویب می شود بر اساس این فلسفه باشد.
نریمان افزود: هم اکنون توانسته ایم مسئولان استانی و مسئولان شهرستان را با مسئولین سازمان منطقه آزاد ارس، هم دل و همراه کرده و به این ترتیب مدافع حقوق اصناف و ساکنان ارس باشیم.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس برترین منطقه آزاد کشور است، گفت: استعدادهای بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.
نریمان ادامه داد: تجاری و صنعتی بودن منطقه آزاد ارس نباید باعث چشم پوشی از ویژگی های گردشگری و طبیعی این منطقه شود.
وی خاطرنشان کرد: رودخانه ارس، جنگل های ارسباران، گونه های جانوری و گیاهی نادر و بسیاری از داشته های طبیعی این منطقه، می تواند جاذبه بزرگ گردشگری برای گردشگران خارجی و داخلی باشد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس افزود: تبلیغ این داشته ها می تواند ارس را به ایران و جهان شناسانده و این تبلیغات می تواند گردشگران زیادی را به منطقه آزاد ارس بکشاند.
نریمان تاکید کرد: موفقیت در زمینه گردشگری می تواند سفره های ساکنان منطقه آزاد ارس و اصناف این منطقه را رنگین تر کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: ارس مشکلات غیرقابل حل ندارد و بیشتر مشکلات این منطقه می تواند با اندکی تحمل، گذشت و اتحاد مردم و مسئولان مرتفع شود.
نریمان در ادامه گفت: در زمینه توسعه عمرانی نیز تلاش زیادی خواهیم کرد و تلاش می کنیم که منطقه آزاد ارس را به کمک خطوط ریلی به اروپا متصل کنیم.
وی تصریح کرد: باید طوری فعالیت کنیم که نسل آینده افتخار کند که در دوره کنونی و در سایه ولایت فقیه، ارس و جلفا کاملا آباد شد.
نریمان با اشاره به داشته های منطقه آزاد ارس در مسیر رشد و شکوفایی، خاطرنشان کرد: ظرفیت های کنونی ارس، امانتی است که از سوی خداوند متعال به ما داده شده است و باید از این منابع و ظرفیت ها برای رشد و توسعه ارس و بهبود معیشت ساکنان این منطقه استفاده کنیم.
وی گفت: امیدوارم که به کمک مردم و مسئولان بتوانیم منطقه آزاد ارس را به بالاترین حد توسعه ای برسانیم و این کار با افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و تعامل بیشتر با کشورهای منطقه محقق می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بخش پایانی از سخنان خود در نماز جمعه منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: برگزاری پرشور نماز جمعه منطقه آزاد ارس توسط حجت الاسلام سنجری قابل تقدیر است و احادیث زیادی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر فریضه بودن و اهمیت نماز جمعه نقل شده است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو