اسکان 2 هزار و 600 مسافر طی هفته اول تعطیلات نوروزی در مدارس ماکو

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، گفت : در هفته اول تعطیلات نوروزی حدود 2 هزار و 600 مسافر در مدارس ماکو اسکان داده شدند.

به گزارش فرینا، ابراهیم محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی طی سفر به شهرستان ماکو از ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان بازدید کرد و از اقدامات و خدمات تدارک دیده شده به مهمانان ابراز رضایتمندی کرد و از عوامل اجرایی این ستاد قدردانی به عمل آورد.
وی از ستاد مرکزی پذیرش فرهنگیان این شهرستان نیز بازدید کرده و با تعدادی از میهمانان فرهنگی اسکان یافته در مدارس این شهرستان گفت و گو کرد.
محمدی در این بازدید خاطر نشان کرد: ادارات آموزش و پرورش شهرهای مختلف استان بویژه شهرهای گردشگر پذیری همچون ماکو با بسیج تمامی امکانات مورد نیاز گردشگران تلاش کرده اند تا در این ایام تسهیلات مورد نیاز آنها را در حد توان فراهم سازند.
وی پس از بازدید از مدرسه آسیب دیده روستای عظیم کندی شوط که در اثر تند باد روز شنبه، دچار آسیب شده بود، دستور رسیدگی هرچه سریعتر و رفع مشکل این مدرسه را صادر کرد.
بنابه گفته مدیر آموزش و پرورش ماکو این ستاد تاکنون 2600 نفر در قالب 517 خانواده در ستاد مرکزی و قریب به 465 نفر در قالب 52 خانواده در خانه معلم این شهرستان اسکان داده شده اند.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، ستاد اسکان فرهنگیان ماکو 8 واحد آموزشی و یک خانه معلم را برای اسکان و پذیرش میهمانان نوروزی آماده سازی کرده که این واحدها در مجموع دارای 20 کلاس "ویژه" ، 20 کلاس "الف" و 65 کلاس "ب" است.
شهر ماکو با تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری صنعتی و اختصاص لقب دروازه اروپا به خود یکی از قطب های مهم گردشگری در آذربایجان غربی و از مهمترین مقصدهای گردشگری مهمانان نوروزی در شمال غرب کشور محسوب می شود.
بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی همچون کاخ موزه باغچه جوق " کاخ سردار ماکو"، عمارت کلاه فرنگی، محوطه کوه قیه با مسجد حضرت ابوالفضل، قلعه های تاریخی، دیواره ها، حمام تاریخی، کلیسا های زوز زور در روستای بارون، بازارچه های مرزی منطقه آزاد، جاذبه ها و تفرجگاه های طبیعی پل های تاریخی، تالاب بورالان و چشمه ثریا بهانه بسیار خوبی را برای مسافران به وجود آورده است که هر ساله ماکو را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند.
 

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو