سفری لذت‌بخش با تور کیش از تهران

با توجه به استقبال فراوان مسافران از تور کیش از تهران، این برنامه هر ساله در قالب خدمات بهتر و امکانات بیشتری برگزار می‌شود. به طور کلی استقبال مسافران و مخاطبین از یک تور مسافرتی به مقصدی خاص، چند نتیجه و اثر به دنبال دارد.

به گزارش فرینا، با توجه به استقبال فراوان مسافران از تور کیش از تهران، این برنامه هرساله در قالب خدمات بهتر و امکانات بیشتری برگزار می‌شود. به‌طورکلی استقبال مسافران و مخاطبین از یک تور مسافرتی به مقصدی خاص، چند نتیجه و اثر به دنبال دارد. اول این‌که موجب می‌شود تعداد برگزارکنندگان این برنامه به‌مرور افزایش یابد. امروزه صدها آژانس، دفتر مسافرتی و گروه‌های دارای مجوز از مراجع قانونی، برگزاری تور کیش از تهران را جزو اصلی‌ترین سفرهای خود قرار داده‌اند.
با توجه به هزینه‌های نسبتاً خاص و فضای گردشگری جزیره کیش، این برگزارکنندگان سعی کرده‌اند از راهنمایان مجرب و برنامه‌ریزی‌های پربار و مورد استقبال، استفاده کنند. همچنین متولیان تور کیش از تهران تلاش دارند تا دو مورد از اصلی‌ترین محورهای یک سفر ایدئال را نیز تا جای ممکن به بهترین شکل تأمین کنند. این دو مورد نیز عبارت‌ هستند از نحوه رفت‌وبرگشت و وضعیت اسکان مسافر!
در حقیقت اگر به تفاوت‌ها و معیارهای برگزاری و قیمت‌گذاری یکی از تورهای مسافرتی مانند تور کیش از تهران و یا قشم از اصفهان دقت داشته باشید، متوجه تأثیر این دو مورد بر سیاست‌گذاری‌ها خواهید شد. نوع و مهر و مومی که مسافر با آن تا مقصد و سپس برای بازگشت تا شهر خود جابجا می‌شود، تأثیر انکارناپذیری بر قیمت تور کیش از تهران خواهد داشت. مثلاً این‌که مسافر با هواپیما در قالب تور هوایی کیش رهسپار شود یا این‌که در قالب تور کیش از تهران ریلی خود را به نگین خلیج‌فارس برساند. علاوه بر وسیله و رفاه مسافر برای جابجایی از مبدأ به مقصد و بالعکس، محل و چگونگی اسکان نیز برای مسافران اهمیت بالایی دارد.
می‌دانیم که کیش یک‌قطب گردشگری و دارای اهمیت خاصی در میان سایر مناطق گردشگری کشور است؛ درنتیجه رسیدگی به زیرساخت‌های مهم برای جذب گردشگر به‌خصوص درزمینهٔ اقامت، می‌تواند تا جای ممکن مقدمات پیشرفت و توسعه مناطق و جزایر جنوبی کشور در این حوزه را فراهم کند. به بیان واضح‌تر، مسافر تور کیش از تهران یا به‌طورکلی تور کیش، با ارزیابی وضعیت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و محل‌های اسکان می‌تواند به جمع‌بندی مطلوبی برای ادامه تردد خود در آینده به این جزیره برسد.
تور کیش از تهران برنامه‌ای باسابقه طولانی چند دهه است. در سال‌های قبل از انقلاب نیز، وسایل ارتباط‌جمعی و شبکه‌های مجازی برای معرفی ویژگی‌ها و خصوصیات بی‌نظیر این جزیره زیبا و تبلیغ و اطلاع‌رسانی وسیع، وجود نداشتند. بااین‌حال، شمار هم‌سفران و شرکت‌کنندگان در این تور از افزایش فراوان ای برخوردار بود.
یکی دیگر از مسائلی که باید به‌عنوان پیامد استقبال از تور کیش به آن پرداخته شود، بالا رفتن میزان رقابت در میان تمامی متولیان مختلف این تور است. تور کیش از تهران ازجمله تورهایی است که ممکن است در ظاهر یک سفر ساده و معمولی به‌حساب بیاید. با این حساب، نباید پیامد بعدی استقبال از این تور را نادیده گرفت که آن‌هم عبارت است از فضای رقابتی. اگر درگذشته تعداد انگشت‌شماری از آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی به برگزاری تور کیش مبادرت می‌کردند، امروزه در هر خیابان و محل یکی از این دفاتر و مؤسسات برای چنین فعالیت‌هایی درزمینهٔ گردشگری تفریحی، مشغول به کار هستند. بدون شک درصورتی‌که این دفاتر نتوانند جلب رضایت حداکثری مشتریان خود را محقق کنند و آن‌طور که باید و شاید، سفری خوش برای آن‌ها تامین کنند، از فضای این حوزه کاری عقب خواهند ماند.
در هر دوره از افت‌وخیزهای صنعت گردشگری کشور ایران، شرایط و چالش‌های متفاوتی برای اهالی این صنعت و ارائه‌دهندگان انواع خدمات مسافرتی به وجود آمده است. شاید سال‌های اخیر را بتوان پررونق‌ترین دوره برای گردشگریجزیره کیش دانست. چرا که میزان ثبت‌نام و شرکت در این نوع تورها، به‌مراتب نسبت به سال‌های گذشته افزایش‌یافته است. بخش مهمی از این سفرها، مربوط به زیبایی‌های دیرینه کیش و ارزش‌های طبیعی و فرهنگی آن است. درمجموع بدون برخورداری از یک‌روال کارآمد و آینده‌نگر، نمی‌توان انتظار حفظ و احیای پاتوق‌های مسافرتی و میهمان‌پذیری در هر یک از مناطق زیبای کشور را داشت. با یک سیاست‌گذاری حساب‌شده بر اساس معیارهای گردشگری پایدار و حفظ محیط‌زیست و میراث فرهنگی مناطقی همچون جزیره کیش و جزیره قشم، شاهد تداوم سفر دوستداران این مناطق از اقصی نقاط کشور هستیم.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.