بازدید بیش از 3 هزار گردشگر از خانه بومیان کیش

خانه بومیان کیش در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی میزبان بیش از سه هزار گردشگر بوده است.

به گزارش فرینا، یکی از جدیدترین جذابیت های گردشگری در جزیره کیش که در چند سال اخیر مورد استقبال گردشگران و مسافران منطقه قرار گرفته، موزه مردم شناسی جزیره است. خانه ای در منطقه سفین با دو قرن قدمت که سه سالی است با عنوان خانه مردم شناسی بومیان کیش پذیرای گردشگران و ساکنان منطقه بوده و از روز بیست وهشتم اسفند نودو شش تا پایان روز جمعه سوم فروردین سه هزار و سیصد و چهل و پنج گردشگر را به دیدن آداب و رسوم و سبک زندگانی بومیان این جزیره زیبای مرجانی فراخوانده است.
در روز بیست و هشتم اسفند و با آغاز دور نخست سفرهای نوروزی که با افزایش شمار گردشگران در جزیره کیش نیزهمراه بود، پانصد و هفت گردشگر از مجموعه فرهنگی خانه بومیان کیش دیدن کردند.
این مجموعه دیدنی روز بیست و نهم اسفند پذیرای چهارصدو هشتاد و پنج گردشگر بود.
شمار علاقمندان به بازدید از این مجموعه فرهنگی در نخستین روز فروردین هفتصد و نوزده نفر و دومین روز فروردین هشتصد و چهل و سه نفر بود.
روز جمعه سوم فروردین نیز هفتصد و نود و یک گردشگر در جزیره کیش از این جاذبه فرهنگی و تاریخی بازدید کردند.
از سال نود و سه و با هدف معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش تمام اتاق ها و فضای داخلی این خانه که هزار و دویست متر مربع وسعت دارد با حفظ معماری سنتی و با استفاده از مصالح بومی بازسازی و سبک زندگی بومیان کیش در هشتاد سال پیش باز زنده سازی شد.
پانزده اتاق از جمله اتاق زمستانی، تابستانی، اتاق های جداگانه ویژه پذیرایی از مهمانان مرد و زن، آشپزخانه، اتاق خواب، مکتب خانه ، انبار خرما، محل استحصال شیره خرما، انبار علوفه و محل نگهداری گاو و گوسفند، همچنین دو حیاط مجلسی ویژه مهمان ها و حیاط مخصوص اعضای خانواده از بخش های دیدنی این مجموعه فرهنگی است.
این مجموعه که در شمار موزه های خصوصی کشور ثبت شده است دوسال پیش در روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی در بخش موزه های خصوصی و در شاخصه تلاش برای بقا به عنوان موزه برتر کشور معرفی شد.
لازم به ذکر است جزیره کیش در هیجده کیلومتری کرانه جنوبی کشورمان واقع شده است و به عنوان مهم ترین قطب گردشگری کشور سالانه پذیرای حدود یک میلیون و هشتصد هزارگردشگر داخلی و خارجی است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.