ورود بیش از 245 هزار گردشگر در دور نخست سفرهای نوروزی 97 به منطقه آزاد انزلی

در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال 97، گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

به گزارش فرینا، بر این اساس از 27 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ماه سال 97 تعداد گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه به 245090 نفر بالغ شد که در قیاس با 162 هزار و 398 گردشگری که در همین مدت زمانی از تعطیلات نوروزی سال قبل از منطقه دیدار کردند، بیانگر افزایش 51 درصدی است.
ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی در زمینه اقامت گردشگران ورودی به منطقه در دور نخست تعطیلات نوروزی چنین گزارش می دهد که مراکز اقامتی این منطقه میزبان 35165 مسافر بود و این در حالی است که این تعداد در سال گذشته 29669 بوده، آماری که نشان دهنده رشد 19 درصدی در ماندگاری مسافرین نوروزی است.
بنابراین گزارش برگزاری جشنواره ترنم بهار که مجموعه متنوعی از برنامه های فرهنگی، هنری و نمایشگاه های متنوع را در بر می گیرد مهمترین عامل در افزایش گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی ارزیابی می شود. به این جشنواره باید نوروز بازار منطقه آزاد انزلی را اضافه کرد، نمایشگاهی که در فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی چپرپرد، صنایع دستی هنرمندان منطقه، سوغات و غذاهای استان گیلان را عرضه می کند.
برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی دا (مادر) با همکاری هیات ورزش روستایی و عشایری استان گیلان در پارک جنگلی چپرپرد، نمایش های آئینی، موسیقی سنتی و پخش برنامه های مشارکتی و اجرای زنده رادیو- تلویزیونی از منطقه، دیگر دلایل رشد تعداد گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی است.
گردشگران نوروزی منطقه آزاد انزلی می توانند از بزرگترین و مجهزترین مرکز تفریحات دریایی، زیباترین مجموعه طرح ساحلی با امکانات و تجهیزات متنوع گردشگری، تفریحات و ورزشهای دریایی و ساحلی(پاراموتور، فری سوئینگ، جت اسکی و ...)، مبلمان مدرن و سنتی، المان های نوروزی، نورافشانی، بهشت پرندگان و امکانات دیگری همچون آبنمای موزیکال و پرده آبی هوشمند بازدید کرده و از امکان خرید از مجتمع های تجاری منطقه بهره مند شوند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.