رضایت بیش از 80 درصدی گردشگران از خدمات نوروزی در قشم

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از رضایتمندی بیش از 80 درصد گردشگران نسبت به خدمات ارائه شده در ایام نوروز 97 خبر داد.

به گزارش فرینا، در آخرین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که در 15 فروردین ماه 97 در محل این ستاد برگزار گردید، سعید بنی عامریان ضمن ارائه عملکرد کمیته برنامه ریزی و آمار، گفت: با نظر سنجی های صورت گرفته از گردشگرانی که جزیره قشم را به عنوان مقصد تفریحات خود در نوروز 97 انتخاب کردند به رقمی بالای 80 درصد از رضایتمندی رسیدیم.
وی از افزایش ورود گردشگر، اقامت و رضایتمندی آنها به عنوان اهداف اساسی برنامه ریزی شده در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نام برد و افزود: رشد 17 درصدی ورود گردشگران، افزایش نه درصدی اقامت و رضایت بیش از 80 درصدی از دریافت خدمات نسبت به سال گذشته بیانگر موفقیت سازمان منطقه آزاد قشم در دستیابی به این اهداف می باشد.
سعید بنی عامریان از امنیت حاکم بر فضای جزیره قشم به عنوان مهم ترین شاخص رضایت گردشگران نام برد و خدمات زیرساختی گردشگری، احداث کمپ پارک ها و اطلاع رسانی را در رده های بعدی این رده بندی قرار داد.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با ارائه آمار گردشگران ورودی، بیان کرد: در تعطیلات نوروز 97 تعداد 548 هزار و 322 مسافر از مبادی ورودی بندری و تعداد 25 هزار و 177 مسافر از طریق فرودگاه وارد جزریه قشم شده اند که در کل به رقم آماری 712 هزار و 501 تن می رسیم.
وی ادامه داد:  73 درصد مسافران با خودروی شخصی به تعداد کل 128 هزار و 421 دستگاه وارد جزیره شده اند که بیشترین آمار به هم وطنان از استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و کرمان تعلق دارد. چهار درصد مسافران توسط 204 پروازی که در فرودگاه قشم صورت گرفته به این جزیره زیبا وارد شده اند. 
در ادامه این گزارش بنی عامریان میانگین ورود روزانه گردشگران به قشم را رقمی بالغ بر 39 هزار و 600 تن و میانگین شب اقامت را چهار روز عنوان کرد و گفت: استقبال بالای گردشگران برای اقامت در کمپ پارک های موجود در سطح جزیره قشم، بیانگر هدف گذاری و رویکرد صحیح مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جهت دهی به توزیع متوازن گردشگران و کاهش هزینه های سفر است. 
به گفته وی 80 درصد گردشگران در کمپ پارک ها و اماکن استیجاری ، 20 درصد در هتل ها، هتل آپارتمان ها و کاشانه های مهمان و 4 درصد نیز در مدارس و مهمانسراهای ادارات اقامت داشته اند.
وی از استقبال 20 درصدی گردشگران از صنایع دستی قشم به عنوان گامی موثر در تحقق شعار امسال مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" نام برد و در رده های بعدی جذابیت های گردشگری جزیره قشم ، جزایر ناز، جنگل های حرا و خلیج دلفین های هنگام را ذکر کرد.
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: از گردشگران ورودی به این جزیره، 40 درصد با آشنایی و داشتن سفرهای قبلی آشنا بوده اند و 50 درصد نیز با توصیه و راهنمایی دوستان و اطلاع رسانی های انجام شده سفر به قشم را انتخاب کرده اند.
وی در پایان با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات در سال جدید گفت: استفاده از سامانه های خدماتی و الکترونیکی سرخطی نو در بحث دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق است و امسال با استفاده از این خدمت نوین، توانستیم آماری دقیق و با جزییات ارائه دهیم.
ستاد اجرایی خدمات سفر که یک تشکل کشوری است  از آذر ماه 96 در قشم آغاز به کار کرد و در قالب  10 کمیته مرتبط با پوشش خدمات به گردشگران نوروزی به صورت ماهیانه و از اواسط بهمن ماه به صورت متوالی تشکیل جلسه داد. از 25 اسفند ماه 96 تا 14 فروردین ماه 97 اعضای این کمیته در محل ستاد استقرار دایمی یافته و به صورت شبانه روزی در این ایام به ارائه خدمت پرداختند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.