ترافیک گردشگری در جزیره قشم در نوروز 97

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر قشم، استقبال مسافران نوروزی از هنرهای دستی قشم را اتفاقی خجسته در سال 97 دانست.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: اتفاق خوب امسال برای ما، استقبال هم وطنان مان از صنایع دستی و هنر دست های پر برکت مردم خونگرم جزیره قشم بود.
وی با بیان این که از محل فروش غرفه های صنایع دستی در فروشگاه های روستایی رقمی بالغ بر سه میلیارد و 570 میلیون ریال در مدت 14 روز درآمد تولید شده، افزود: خوش حالیم که هنر زنان و مردان در روستاهای قشم به چشم و مذاق مردم ایران خوش آمد و این خود تحولی در صنعت و اشتغال مردم جزیره خواهد بود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم درصد علاقمندی به صنایع دستی که با صدف ها و پولک های دریایی ساخته می شوند، صنایع حصیربافی با برگ نخل، گلابتون دوزی و لباس های سنتی مردم جزیره را بسیار بالا توصیف کرد. 
به گفته وی امسال در همه استان های کشور، هنری از هنرهای مردم جزیره قشم به عنوان ارمغانی از این جزیره پر برکت، مهمان خانه های ایرانیست.
سید محمد امین جعفری حسینی با اشاره به خلق رنگ های زیبا در جزیره قشم در ایام نوروز 97، گفت: پارک ها، کمپ پارک ها و اکوکمپ ها با حضور چادرهای رنگین گردشگران و از طرفی زنان قشمی با تن پوش های رنگارنگ در کنار مردان سپید جامه که در نهایت همدلی به پیشواز مهمانان نوروزی آمده بودند، جزیره قشم را به رنگین کمانی از رنگ ها تبدیل کرده بود.
در ادامه این نشست زنده تلویزیونی جعفری از نوروز 97 به عنوان پرترافیک ترین نوروز در تاریخ جزیره قشم یاد کرد و ادامه داد: در نوروز امسال جزیره قشم به لطف استقبال هم وطنان از اقصی نقاط کشور و با رشد 17 درصدی در میزان ورود گردشگر نسبت به سال گذشته، پرتردد ترین نوروز را تجربه کرد.
دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر قشم تاکید کرد: این در حالیست که ترافیک در مناطق شهری نسبت به سال های گذشته بسیار پایین بود زیرا گردشگران زیبایی های روستاهای جزریه قشم را شناخته و از سخاوتمندی میزبانان خود مطلع بودند و با انتخاب سکونت در کمپ پارک ها و اقامتگاه های بوم گردی سفری متفاوت را تجربه کردند.
به گفته وی استقبال از جنگل های حرا و روستاها بسیار بالا بوده و آمار شب اقامت در این ایام را یک میلیون و 320 هزار شب اقامت عنوان کرد.
سید محمد امین جعفری حسینی با اشاره به تبلیغات و اطلاع رسانی خوب برای معرفی بهتر و بیشتر جزیره قشم، افزود: استقبال مردم از سفر به قشم با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر بیانگر موفقیت ما در شناساندن جذابیت های جزیره به کمک اطلاع رسانی قوی است و مطمئنیم با شناختی که مردم امسال از قشم به دست آورده اند، سال آینده مقبولیت جزیره قشم بیشتر هم خواهد شد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.